eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNIP-1 a faktyczna data rozpoczecia DG - chyba problem :( › Re: NIP-1 a faktyczna data rozpoczecia DG - chyba problem :(
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: NIP-1 a faktyczna data rozpoczecia DG - chyba problem :(
    Date: Thu, 31 Jul 2003 00:40:30 +0200

    On Wed, 30 Jul 2003, Domino wrote:

    >+ > > we wpisie do ewidencji podalem jako przewidywana date rozp. DG
    >+ 1.6.2003,
    >+ > > w formularzu NIP-1 rowniez 1.6.2003. do tej pory nie rozpoczalem DG,

    No chwila: właśnie zeznałeś że zgłosiłeś rozpoczęcie, czyli
    rozpocząłeś (jak rozumiem). Po co ci to było ?
    Deklarowałeś sposób rozliczania (KPiR/ryczałty) ?
    FYI: wg mojej najlepszej wiedzy data rozpoczęcia nie musi
    się pokrywać z datą deklarowaną, ale "jednoczesne" (tj.
    podanie tej samej daty) zgłoszenie rozpoczęcia do US i ZUS
    owszem, jest krytyczne. Znane są odmienne stanowiska :)
    (szukać googlem, tu i na *.prawo).

    >+ ani
    >+ > > nie powiadomilem ZUSu (wiem, termin do 7 dni). jak na razie ani ZUS ani
    >+ > US
    >+ > > sie nie upominaly.

    A o co miał się upomnieć US ?
    Coś mi nie pasuje... Znaczy: czy to jest już ponad miesiąc
    a VAT-7 nie złożyłeś ?

    >+ > jak powinienem postapic w takiej sytuacji (czekac az
    >+ > sie
    >+ > > upomna czy dzialac) i czy groza mi jakies sankcje?
    >+ >
    >+ > Mandacik karno-skarbowy - duża szansa, że Cię wyłapią - mój kumpel miał
    >+ 500
    >+ > zł. Ja kiedyś zapłaciłem 400 zł za spóźniony VAT-7.

    OK. Ale za co ma zapłacić Domino, skoro *zgłosił* do US rozpoczęcie,
    jeśli dobrze rozumiem ? Chyba że własnie chodzi o VAT-7

    [...]
    >+ a wszelkie naleznosci dla ZUS od tamtego dnia rowniez trzeba pokryc tak
    >+ jakbym prowadzil DG?

    Jeśli miałeś zamiar płacić "chorobowe" to własnie je straciłeś
    na pół roku... (informuje się że ub. chorobowe przede wszystkim
    ubezpiecza od.... płacenia składek społecznych w czasie choroby !!)

    IMHO - błędem było złożenie NIP-1 z informacją o *prowadzeniu* DG,
    skoro *nie* prowadziłeś ! Też należy zgłosić do 7 dni - ale *po*
    rozpoczęciu, AFAIK !!

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, zaczynał DG *po* terminie zadeklarowanym w EDG)