  • Data: 2005-10-05 20:28:14
    Temat: Re: Likwidaca dzialalnosci a samochod - jak postapic ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 Oct 2005, gonia wrote:

    > zawsze mowilam, ze nauczyciel ze mnie zaden
    > no odpowiedzialam wyzej, albo jestes porzadny i wpisujesz, labo jestes
    > nieporzadny jak ja i na kilka lat zapominasz,ze gdzies sie zapodziala
    > ewidencja

    Że co ?
    Że "ewidencja się zapodziała" ?
    Masz zamiar takie coś powiedzieć przy kontroli podatkowej ?

    [...]
    > jak zwykle sie nie zrozumielismy;-) chodzli mi jedynie o to,ze jak korzystasz
    > z podniesionych stawek, to dlatego,ze ten ST ma Ci sluzyc np. 1 rok. Jak
    > jednak zostaje Ci na dluzej, to powienienes wycofac te jednorazowa np
    > amortyzacje

    Kpisz sobie...
    Ale nie jesteś pierwsza z takim podejściem :]
    Niemniej treść ustawy jest wyraźna i prosta jak drut (kolczasty):
    Korekty dokonuje się:
    +++
    Art. 22e.
    1. Jeżeli podatnicy nabędą lub wytworzą we własnym zakresie
    składniki majątku wymienione w art. 22a ust. 1
    i art. 22b ust. 1, o wartości początkowej przekraczającej
    3.500 zł, i ze względu na przewidywany przez nich okres
    używania równy lub krótszy niż rok
    nie zaliczą ich do środków trwałych albo wartości
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    niematerialnych i prawnych, a faktyczny okres ich używania
    przekroczy rok [...]
    ---

    TYLKO wtedy jeśli nabytek NIE został zaliczony do ST jest obowiązek
    korekty i rachowania odsetek.
    Nie ma żadnych podstaw do korygowania czegokolwiek jeśli miała
    miejsce amortyzacja przyspieszona.

    > i dokonac korekty stosujac noramlne stawki wynikajace z korekty;

    Przepis poproszę.

    > na PIT wskazujesz kwote odsetek w zwiazku z ta kaorekta ( o ile dokunujesz
    > jej jednorazowo)

    Tylko jak jakiś optymista kupi notebooka za 9000 zł *nie* zaliczy
    do ST i zapomni go sprzedać przed upływem roku :>

    > ale ja Ci przyznaje racje,nie bulwersuje sie tak;-)

    E tam. Człowiekowi zawsze się wydaje że jak krzyknie to
    poskutkuje :)

    > zwracam uwage, ze w art.91 nie ma mowy o zuzyciu nigdzie

    Ano nie ma.
    I dlatego nie ma ani podlegania pod VAT ani korekty :)

    > a wrt.91 ust.2 - "podlegajacych amortyzacji"

    OK.

    > OK, po prostu ja czytam to tak, ze ST albo przez te 5 lat jest, albo zostal
    > sprzedany - nie mam mowy, ze mogl zostac zuzyty

    No wybacz.
    Ale przepisu w którym jest mowa że wolno mi pisać posty na
    pl.rec.prawo.podatki wg mojej nalepszej wiedzy też nie ma.
    Co za wniosek z tego można wyciągnąć ? ;)

    > a przez to jest traktowany jak opodatkowany

    ...przeciwko czemu stanowczo oponuję, bo kichanie nie
    jest obłożone VATem podobnie jak kilka innych czynności
    - w tym "zużycie" :)

    > to byl taki skok, czytajac 6 widzi sie od razu, ze on ma odniesienie do 4,
    > widocznie za szybko przeskoczylam;>

    Acha :)

    > a gdzie ja twierdze, ze zuzycie podlega opodatkowaniu?

    He, he :)
    No nie no, tylko korektę kazałaś robić ;|

    > alez o to wlasnie chodzi;-)) nie miesci sie, ale w 91 nie mam mowy o tym, czy
    > zuzyte ST mieszca sie czy nie. Jest mowa o korekcie.

    *w przypadku sprzedaży*. Wyłącznie.

    > I ja to czytam tak, ze
    > skoro nie mam tego ST , ale go nie sprzedalam, to co wtedy? jak
    > korygowac?

    Wcale.

    > dlaczego niby traktowac tak, jakby zostal opodatkowany?

    Ależ traktujesz INACZEJ !!
    Jak ktoś ma sprzedaż mieszaną (40%VAT/60%zw) to najlepiej widać
    że traktuje INACZEJ.
    Zaliczki ma 40% - i w pewnej chwili nic, czarna dziura, żadnych
    korekt, jak było 40% tak 40% zostaje.
    Gdzie tu masz "traktowanie jak opodatkowaną sprzedaż" ???

    > to wszystko sie zgodza, tylko moje myslenie skierowane jest w innym
    > kierunku;-)

    Ech no... jakiś powód do dyskusji musi być.
    A podobno kobiety czasami wykazują myślenie ortogonalne do
    każdego kierunku, więc... ;) (zaraz oberwę jak znam życie :])

    > a to juz wyzej sie wypowiadalam - szkoda ze ni epotrafie jasniej tlumczyc, co
    > mi biega gdzies po zwojach

    Zdaje się że w odniesieniu do mojej osoby wydałaś nie mniej krytyczną
    opinię :) więc nie dziwota że serwery news się zapychają :)

    > bo nie miala racji - tu akurat z Toba musze sie zgodzic

    :)

    [...]
    > i ja za cholere nie zrozumiem dlaczego
    > w koncu ja ide tam, gdzie Ty doszedles, tylko dla Ciebie to jest jasne, bo Ty
    > czytasz to tak , nie inaczej

    Owszem. W tej sprawie też żeśmy się już zgodzili.
    Mówię że jakby programy pisać tak jak prawo to dawno byśmy już
    leżeli i kwiczeli :[

    > a dla mnie to nie wynika z ustawy, bo ja ja czytam widocznie na okretke

    Akurat w tej dyskusji śmiem postawić tezę że nie usiłujesz
    poszukać czego w ustawie NIE MA. A na tym oparte są wnioski
    i "zużyciu".
    Niestety fatalnie się do takich wniosków dochodzi - ale czytając
    grupę z rzadka się udaje poćwiczyć.
    Etap pierwszy: ktoś o coś pyta i pada pytanie "czy aby nie ma PCC".
    Na to jest pytanie: "a gdzie w ustawie zapisano że to coś
    pod PCC podlega ?".
    Etap drugi: czytamy ustawę o VAT.
    I dopiero jak nam przejdzie chęć zrozumienia co tam popisali
    (no nie da się :>) stawiamy sobie pytanie: "czy opodatkowali
    WSZYSTKO oprócz wyłączeń, tak jak np w PDOF ?"
    I wychodzi że odpowiedź brzmi: "nie" :)
    Czyli czytając całą ustawę trzeba cały czas uważać: może się
    zdarzyć że coś *nie podlega pod VAT*, mimo że wydaje się że
    w przypadku "towarów" VAT jest z owym towarem nierozerwalnie
    związany.
    A tu... IMO niespodzianka: nie zawsze :)
    Związany jest jedynie ze sprzedażą ew. nabyciem oraz czynnościami
    zrównanymi :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)