  • Data: 2005-10-06 13:48:23
    Temat: Re: Likwidaca dzialalnosci a samochod - jak postapic ?
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 06-10-2005 12:49, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...sami spytają ;)

    jak przyjda do Ciebie bezposrednio a nie do biura rachunkowego np

    > NIE MA PODSTAW PRAWNYCH !
    > Najwyraźniej wrzucasz do jednego worka amortyzację bilansową oraz
    > amortyzację podatkową.

    nie wrzucam.art 22 i mowi o tym,ze podatnicy moga stawki wykazane w
    zal.1 podwyzszac. W tym samym artykule jest mowa, ze jezeli ustapia
    odpowiednie czynniki, w zwiazku z ktorymi warunki sa pogorszone, nalezy
    wrocic do stawek z tabeli. Zostawiam tutaj z boku specjalne ulgi dla
    niektorych gmin, w ktore maja dawac dodatkowe profity inwestorom.

    > Bilansowa takich jak ja (KPiR) nie dotyczy.
    > Bilansowa *z zasady* powinna być rozbieżna z podatkową (to nie ja
    > na to zwróciłem uwagę tylko Maddy - przepis pozwalający stosować
    > amortyzację podatkową do bilansowej został skreślony).

    akurat tej rozbieznosci na sile to ja nie zauwazam, ale moge miec inny
    kat widzenia

    > - NIJAK nie dotyczy to amortyzacji PODATKOWEJ którą wałkujemy !

    moje zdanie jest j.w.. niesluszne kup

    > U mnie kontrola wykryła dwa razy wpisaną fakturę zakupu (za ~50zł),
    > osobiście uważałbym takie zdarzenie za nieprawdopodobne.
    > Piszę że TYLKO wtedy może mieć miejsce "wyrzucenie z KUP".
    > Tylko wtedy jak NIE zaliczył do ST.

    wczesniej, gdzies indziej pisalam, ze skrotowo przelecialam z 3,5 do ST
    bije sie w cyca w zwiazku z tym skrotem

    > Do czego, do korekty VATu czy korekty amortyzacji - bo nam się
    > dwa asynchroniczne tematy mające wspólny przedmiot (ST) zaczęły
    > rozjeżdżać ?
    > To że w oby mamy rozbieżne zdania stanowi przypadek :)

    do korekty
    amortyzacja jest przy okazji

    > Który ?? Na piśmie może ?

    II Mazowiecki w Warszawie US 72/ROP 1/423-550/04/AS

    "W ustawie o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. istotnie
    nie uregulowany został sposób dokonywania korekt podatku naliczonego w
    sytuacji, gdy środek trwały amortyzowany jest krócej niż 5 lat. Z
    przepisu zawartego w art. 91 ust. 4 i 5 ustawy o VAT wynika, że w
    przypadku dokonania sprzedaży środka trwałego przed upływem 5
    (odpowiednio 10) lat uważa się, że towary te nadal używane są na
    potrzeby czynności podlegających opodatkowaniu u tego podatnika, aż do
    końca okresu korekty, tj. 5 (10) lat, a korekta podatku naliczonego
    powinna być dokonana jednorazowo w odniesieniu do całego pozostałego
    okresu korekty (w deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym
    nastąpiła sprzedaż).

    Podzielając stanowisko Spółki w tej sprawie uważam, że w przypadku
    krótszego okresu amortyzacji środka trwałego, bądź wartości
    niematerialnych i prawnych, niż okres 5 (10) kolejnych lat, wobec braku
    precyzyjnych uregulowań w ustawie, można systemowo zastosować tu przepis
    zawarty w art. 91 ust. 4 ustawy o VAT, który dotyczy środka trwałego
    sprzedanego przed upływem końca ustawowego okresu korekty podatku
    naliczonego, zgodnie z którym korekta podatku naliczonego po okresie
    amortyzowania powinna być dokonana jednorazowo w odniesieniu do całego
    pozostałego okresu korekty"

    chyba ze ja to tez zle czytam

    > Ale powiadasz "że trzeba".
    > A ja nie rozumiem dlaczego niby, skoro przepisu brak !
    > :)

    jezlei juz, to powinni byc trzebaby, widocznie sie nie dopisalam jak trza

    > Trudno.

    > To PRZECZYTAJ PRZEPIS.
    > Tam zapisano KIEDY dokonuje się korekty.
    > Jak warunki nie są spełnione to korekta będzie bezzasadna !

    no przepis brzmi
    1. Po zakończeniu roku, w którym podatnikowi przysługiwało prawo do
    obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o którym
    mowa w art. 86 ust. 1, jest on obowiązany dokonać korekty kwoty podatku
    odliczonego zgodnie z art. 90 ust. 2-9, z uwzględnieniem proporcji
    obliczonej w sposób określony w art. 90 ust. 2-6 lub przepisach wydanych
    na podstawie art. 90 ust. 11, dla zakończonego roku podatkowego. Korekty
    tej nie dokonuje się, jeżeli różnica między proporcją odliczenia
    określoną w art. 90 ust. 4 a proporcją określoną w zdaniu poprzednim nie
    przekracza 2 punktów procentowych.

    2. W przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku
    dochodowym, są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz
    wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji a także
    gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli zostały zaliczone
    do środków trwałych nabywcy, z wyłączeniem tych, których wartość
    początkowa nie przekracza 15 000 zł, korekty, o której mowa w ust. 1,
    podatnik dokonuje w ciągu 5 kolejnych lat a w przypadku nieruchomości -
    w ciągu 10 lat, licząc począwszy od roku, w którym zostały oddane do
    użytkowania. Roczna korekta w przypadku, o którym mowa w zdaniu
    pierwszym, dotyczy jednej piątej, a w przypadku nieruchomości - jednej
    dziesiątej, kwoty podatku naliczonego przy ich nabyciu lub wytworzeniu.
    W przypadku środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
    których wartość początkowa nie przekracza 15 000 zł, przepis ust. 1
    stosuje się odpowiednio

    no gdzie jest to napisane , ze tylko w przypadku sprzedazy?4 stanowi,
    jak nalezy traktowac w razie sprzedazy w okresie korekty, ni emowi,ze
    koryguje sie tylko przy sprzedazy!
    moze gadajmy przepisami? latwiej bedzie sie przekonac

    przypominam, ze prawie, z podkresleniem na prawie , przy tych
    samochodach poczulam sie przekonana, ale dzieki przepisom, a nie tupaniu
    nozkom
    ale i tak na razie nie uleglam;>

    > Stawiam ci bardzo poważny zarzut ;) - mianowicie usiłujesz
    > stosować "zwykłą" logikę do przepisów podatkowych.

    bardzo przepraszam, zazwyczaj staram sie po urzedniczemu miec klapki po
    bokach niczym kon, ale urzednik tez czlowiek, moze mu sie pomylic

    > Pokaż przepis stanowiący iż korekta VAT ma "wykazać zużycie" !

    ja nie twierdze, ze korekta ma wykazac zuzycie, tylko wykorzystanie
    to Ty sie upierales, ze ST zostal zuzyty

    > To co ustawodawca BYĆ MOŻE miał za cel to jedno.
    > To co ZAPISAŁ - to drugie.
    > A zapisał iż:
    > - jeśli ST jest amortyzowany
    > LUB
    > - ma miejsce sprzedaż ST lub czynność równoważna
    > ...dokonuje się korekty.
    > Wtedy i tylko wtedy (oczywiście upraszczam do dotyczących dyskusji
    > punktów art. 91, ale jeśli cokolwiek od opisu odbiega to musi być
    > PRZEPIS poza .1, .2, .4 i .6 każący kiwnąć palcem).

    nie zgadzam sie. Pokaz, gdzie ustawodawca zapisal, ze korekty trzeba
    dokonac w razie sprzedazy? W 4 jest tylko, jak nalezy traktowac te
    towary w razie sprzedazy, a nalezy je traktowac:
    4. W przypadku gdy w okresie korekty, o której mowa w ust. 2, nastąpi
    sprzedaż towarów, o których mowa w ust. 2, uważa się, że towary te są
    nadal używane na potrzeby czynności podlegających opodatkowaniu u tego
    podatnika, aż do końca okresu korekty.
    5. Korekta po sprzedaży, o której mowa w ust. 4, powinna być dokonana
    jednorazowo w odniesieniu do całego pozostałego okresu korekty. Korekty
    dokonuje się w deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym
    nastąpiła sprzedaż.
    6. W przypadku gdy towary lub usługi, o których mowa w ust. 4, zostaną:

    1) opodatkowane - w celu dokonania korekty przyjmuje się, że dalsze
    wykorzystanie tego towaru związane jest z czynnościami opodatkowanymi;

    2) zwolnione lub nie podlegały opodatkowaniu - do obliczenia korekty
    przyjmuje się, że dalsze wykorzystanie tego towaru jest związane
    wyłącznie z czynnościami zwolnionymi lub niepodlegającymi opodatkowaniu.

    czy ja mam wrazenie, czy tutaj sa jakies sprzecznosci?
    czy w 4 nie powinno byc to, co jest w 6?
    bo wpierw czytam, ze jak sprzedam ten nieszczesny ST o ktorym mowa w 2,
    to uwaza sie, ze jest on uwazany tak, jakby byl uzywany na potrzeby
    opodatkowane
    a dalej w 6 jest mowa, ze niekoniecznie ma byc tak traktowany, wiec
    dlaczego w 4 nie ma , ze z zastrzezeniem 6?
    wg 4 jest,ze kazda sprzedaz - czyli zwolniona i opodatkowan jest
    traktowana na rowni z opodatkowana, a potem nastepuje sprostowanie, ze
    ta opodatkowana jest zwolniona??
    no przeciez mowie ze bzdet! ze 100 razy czytalam to, i tego nie
    zuwazalam? to chyba wlasnie to mi mignelo przy tych samochodach, i teraz
    nie wiem, czy mam Tobie przyznac racje,czy dalej szukac co jeszcze na
    moje zdanie tak wplynelo

    > Nijak.
    > Przepis nic nie stanowi o "wykorzystaniu".
    > Wniosek: nie trzeba nic robić.

    no to po co jest ta korekta? moze faktycznie od tego nalezaloby zaczac?

    > Mój wniosek oczywiście :), ale jestem do niego mocno przekonany, chyba
    > że przeoczyłem jakiś przepis - ale to poproszę o wskazanie.

    przepisy mamy te same, inaczej je czytamy
    moze ja nie probuje wierzyc temu, co przeczytam na lamach gazet

    > Jaki "inny" ?
    > Palcem ci wytykam ;) że twoja teza jakoby niezrobienie korekty
    > odpowiadało "sprzedaży opodatkowanej" nie przystaje do stanu
    > faktycznego.

    chyba zabladzilam;> nic takiego nie twierdzilam. Jedyne co moge
    twierdzic to to, ze skoro sprzedaz traktuje sie tak jak opodatkowanie,
    to tak samo mozna traktowac Twoje zuzycie ST, ale ja nigdzie ni
    etwierdzilam, ze w 91 jest cos o zuzyciu

    > I jakby się bliżej przyjrzeć - to właśnie zaniechanie dokonywania
    > korekty w razie "zużycia" ST ma sens, prowadzi do rozliczenia VATu
    > mniej więcej pasownie do okresu kiedy był wykorzystywany.

    > Tyle, że ja nie rozumiem skąd ty wzięłaś "obowiązek wykazywania
    > wykorzystania".

    z art.91 pkt 2 zakladajac, ze on ma cos faktycznie na celu;>

    > Dosłownie.
    > Tak jak zapisano.
    > Czyli robić korekty TYLKO wtedy jak trzeba.
    > A skoro nie trzeba to nie robić NIC.

    gdyby to co zapisano bylo takie proste, nie byloby tyle wnioskow o ich
    interpretacje

    > Y tam.
    > Nie wiesz jak powstają wynalazki ? ;)

    wynalazki to nie, ale czasami moze sie okazac, ze mniej podatku sie
    zaplaci:>