  • Data: 2005-10-11 09:12:02
    Temat: Re: Likwidaca dzialalnosci a samochod - jak postapic ?
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <di3htb$3e5$1@atlantis.news.tpi.pl>, gonia <g...@w...pl>
    wrote:

    > poniewaz jest to dla mnie sluszne od strony ustawy o rachunkowosci -
    > akurat samochod bedzie tu zlym przykladem, bo on by sie mial sprzedaz
    > po roku, natomiast kserokopiarka, warta 10 tysiecy, a zakupiona na
    > przelomie roku, bedzie sluzyla przez pol w ciagu 1, pol drugiego
    > nie jest ST, ale musze okreslic do ktorego roku ja jako koszt
    > przyporzadkowac

    Chyba zaczynam rozumieć, co masz na myśli...
    Za to nadal nie rozumiem, skąd Ci się bierze problem. Ustawa o
    rachunkowości nakazuje rozkładać koszty zakupów? Bo zgodnie z UPDOF ta
    kserokopiarka (której na początku nie uznajesz za ŚT) jest kosztem
    _jednorazowym_, a jeśli masz ją za długo, to po roku musisz ją ujawnić
    jako ŚT - i też jest napisane, co wtedy robić.

    > nie dotyczy to kpr

    Nie wydaje mi się, żeby na PK mogło być inaczej - ale o PK nie mam
    pojęcia, więc ewentualnie proszę o wyprowadzenie z błędu (z
    uzasadnieniem).

    > wolno, jak juz sie zamortyzuje wg tabeli badz jako bonus szybciej
    > (pisalam o tym gdzies wyzej)

    No właśnie. Skoro wolno, to w czym problem?

    > ale ja nie tweirdze ze jest - mowie o tym, czy w takiej sytuacji jest to
    > faktyczny kup

    Co rozumiesz przez "faktyczny KUP"? Bo dla mnie faktyczny KUP to jest
    wtedy, kiedy płacę.

    > ni emusisz wchodzic pod stol ;-) jak wczesniej stwierdzilam, zapedzilam
    > sie w swoim skrotach myslowych - jezeli jest mozliwosc zastosowania
    > wyzszej stawki dlatego, ze ma to byc prezent ( np. gminy okreslone w
    > ustawie) OK
    > jezeli warunki nie sa ku temu sprzyjajace ( tym podwyzszonym) sa
    > szanse,ze nastapi zarzut nieslusznego uznania za kup
    > a kiedys , jak sie natkne na wyrok, to wkleje - powinnam sobie je
    > wklejac w worda i numerowac;-)

    Hej, ale ja nie polemizuję ze stwierdzeniem, że amortyzacji
    przyspieszonej ze względu na określone warunki zewnętrzne nie wolno
    stosować, jeśli te warunki są inne niż określone.
    Polemizuję ze stwierdzeniem, że nie wolno, jeśli w tych określonych
    warunkach po upływie okresu przyspieszonej amortyzacji sprzęt nadal się
    nadaje do użytku.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.