  • Data: 2005-10-06 16:03:53
    Temat: Re: Likwidaca dzialalnosci a samochod - jak postapic ?
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 06-10-2005 15:19, Użytkownik Jarek Spirydowicz napisał:

    > I znów mnie osłupiasz. Na jakiej podstawie chcesz te koszty rozkładać,
    > skoro nie zaliczyłaś tego auta do ŚT

    poniewaz jest to dla mnie sluszne od strony ustawy o rachunkowosci -
    akurat samochod bedzie tu zlym przykladem, bo on by sie mial sprzedaz
    po roku, natomiast kserokopiarka, warta 10 tysiecy, a zakupiona na
    przelomie roku, bedzie sluzyla przez pol w ciagu 1, pol drugiego
    nie jest ST, ale musze okreslic do ktorego roku ja jako koszt
    przyporzadkowac

    nie dotyczy to kpr

    > A nie wolno? Jaki przepis zabrania?

    wolno, jak juz sie zamortyzuje wg tabeli badz jako bonus szybciej
    (pisalam o tym gdzies wyzej)

    > Na podstawie przepisów, które mi na to pozwalają po spełnieniu
    > określonych warunków. Nie ma wśród nich obowiązku fizycznego zużycia ŚT
    > w określonym czasie - a przynajmniej ja nie widziałem.

    ale ja nie tweirdze ze jest - mowie o tym, czy w takiej sytuacji jest to
    faktyczny kup

    > Nienienienie. W podatkach trzeba niejednokrotnie udowadniać, że się nie
    > jest wielbłądem - ale nie w tym przypadku. Chyba że pokażesz mi przepis,
    > który pozwala fiskusowi na zakwestionowanie stawek amortyzacji tylko na
    > podstawie tego, że środek trwały okazał się zbyt trwały. Wtedy wlezę pod
    > stół.

    ni emusisz wchodzic pod stol ;-) jak wczesniej stwierdzilam, zapedzilam
    sie w swoim skrotach myslowych - jezeli jest mozliwosc zastosowania
    wyzszej stawki dlatego, ze ma to byc prezent ( np. gminy okreslone w
    ustawie) OK
    jezeli warunki nie sa ku temu sprzyjajace ( tym podwyzszonym) sa
    szanse,ze nastapi zarzut nieslusznego uznania za kup
    a kiedys , jak sie natkne na wyrok, to wkleje - powinnam sobie je
    wklejac w worda i numerowac;-)