eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKsiegowanie w KPiRRe: Ksiegowanie w KPiR
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ksiegowanie w KPiR
    Date: Tue, 14 May 2002 23:07:26 +0200
    Organization: http://news.icm.edu.pl/
    Lines: 45
    Message-ID: <abrudl$rcm$1@sunsite.icm.edu.pl>
    References: <ablmtn$kpe$1@news.tpi.pl> <e...@4...com>
    <abmmlj$h2m$1@sunsite.icm.edu.pl>
    <e...@k...2com.pl>
    NNTP-Posting-Host: fastlane-17e.pil.citynet.pl
    X-Trace: sunsite.icm.edu.pl 1021410551 28054 80.48.20.53 (14 May 2002 21:09:11 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 14 May 2002 21:09:11 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Notice1: This post has been postprocessed on the news.icm.edu.pl server.
    X-Notice2: Subject line has been filtered and any Odp: strings removed.
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:58536
    [ ukryj nagłówki ]

    Ta kolumna nr 10 tak się nazywa "Zakup towarów handlowych i materiałów wg.
    cen zakupu".
    A jeśli chodzi o Twoj przypadek to jak wyglądają faktury, które dostajesz?
    Powinny być te sprawy oddzielone. Tzn. usługa od podwykonawcy i części które
    kupujesz do zużycia u Ciebie.
    Usługa w pozostałe wydatki.
    Częsci w zakup materiałów.
    Musisz ująć je w każdym remanencie jako materiały wg. cen zakupu netto. I
    dlatego musisz mieć je oddzielnie na fakturze.

    pozdr
    WS

    >
    > Hm. A czy mogę prosić o zajęcie stanowiska w mojej sprawie? Jest zbliżona.
    > Otóż prowadzę serwis komputerowy, w ramach którego zajmuję się
    wykonywaniem
    > usług (napraw) dla klientów instytucjonalnych. 90% prac przekazuję
    > podwykonawcom, którzy wystawiają mi faktury za swoje usługi (tzn. naprawy
    > sprzętu, zarówno w serwisie jak i u klienta, i zakupy niezbędnych części i
    > materiałów). To oznacza, że 80% moich kosztów stanowią właśnie obce
    usługi, a
    > 10% - zakup materiałów.
    >
    > Jak w takiej sytuacji mam traktować te faktury? Dzielić je na zakup
    materiałów
    > (10%), które wędrują do magazynu, i koszty pozostałe? Trochę to
    nielogiczne.
    > Przecież KPiR w pozycji Koszty pozostałe każe księgować _pozostałe_ koszty
    > niezbędne do prowadzenia DG. A jeśli są one _podstawowe_ dla prowadzenia
    DG?
    > Chyba trzeba jednak wpisywać je wtedy do rubryki Zakup tow. handl. i mat.,
    a
    > jedynie pominąć je w ewidencji w magazynie...
    >
    > W opisanej przez qbass sytuacji optowałbym jednak za wpisywaniem kosztu
    > wywołania filmów i odbitek do pozycji Zakup materiałów. BTW to ta kolumna
    > powinna się raczej nazywać "Zakup towarów handlowych, materiałów i usług"
    i
    > wszystko byłoby wtedy jasne ;-).
    >
    > M.
    >


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1