eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKsiegowanie w KPiR › Re: Ksiegowanie w KPiR
  • Data: 2002-05-14 22:45:42
    Temat: Re: Ksiegowanie w KPiR
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał
    w wiadomości news:abrudl$rcm$1@sunsite.icm.edu.pl
    > Ta kolumna nr 10 tak się nazywa "Zakup towarów handlowych i
    > materiałów wg. cen zakupu".

    Wiem. Po prostu zauważyłem, że koszty podwykonawstwa, które de facto stanowią
    koszty nie "pozostałe", ale (tak jak u mnie) "podstawowe", nie są w KPiR
    uwzględniane prawidłowo. Choć nie mnie się tu wypowiadać, w końcu to
    ustawodawca decyduje...

    > A jeśli chodzi o Twoj przypadek to jak wyglądają faktury, które
    > dostajesz? Powinny być te sprawy oddzielone. Tzn. usługa od
    > podwykonawcy i części które kupujesz do zużycia u Ciebie.
    > Usługa w pozostałe wydatki.
    > Częsci w zakup materiałów.
    > Musisz ująć je w każdym remanencie jako materiały wg. cen zakupu
    > netto. I dlatego musisz mieć je oddzielnie na fakturze.
    >
    Niestety większość faktur stanowi połączenie listy wykonanych usług wraz z
    listą zużytych do ich wykonania materiałów. Co chyba jest logiczne i umożliwia
    zarówno mnie, jak i podwykonawcom kontrolę nad rozdziałem kosztów na
    poszczególne zlecenia. Na podstawie tak zestawionych kosztów podwykonawcy ja
    wystawiam zleceniodawcy fakturę za wykonaną usługę.
    Czy jest gdzieś przepis, który nakazuje wystawianie oddzielnych faktur na
    usługi i materiały?

    No i teraz mam zagwozdkę... cisza zapadła, a miałem nadzieję, że ktoś mi
    poradzi, czy robię źle czy dobrze zaliczając _wszystkie_ koszty z faktury
    podwykonawcy do kolumny 10... i cały czas mnie intryguje, jak to możliwe, że
    koszty usług obcych można zaliczać w koszty pozostałe. Toż wówczas moje zakupy
    czysto materiałowe - przy bardzo wysokich obrotach - będą wręcz śmieszne! To
    dopiero można będzie nazwać "sprzedażą z powietrza" ;-).

    P.S. Czy nie sprawi Ci kłopotu, jeśli poproszę o odpisywanie pod cytatami?

    pozdrawiam
    M.


    > pozdr
    > WS
    >
    >>
    >> Hm. A czy mogę prosić o zajęcie stanowiska w mojej sprawie? Jest
    >> zbliżona. Otóż prowadzę serwis komputerowy, w ramach którego zajmuję
    >> się wykonywaniem usług (napraw) dla klientów instytucjonalnych. 90%
    >> prac przekazuję podwykonawcom, którzy wystawiają mi faktury za swoje
    >> usługi (tzn. naprawy sprzętu, zarówno w serwisie jak i u klienta, i
    >> zakupy niezbędnych części i materiałów). To oznacza, że 80% moich
    >> kosztów stanowią właśnie obce usługi, a 10% - zakup materiałów.
    >>
    >> Jak w takiej sytuacji mam traktować te faktury? Dzielić je na zakup
    >> materiałów (10%), które wędrują do magazynu, i koszty pozostałe?
    >> Trochę to nielogiczne. Przecież KPiR w pozycji Koszty pozostałe każe
    >> księgować _pozostałe_ koszty niezbędne do prowadzenia DG. A jeśli są
    >> one _podstawowe_ dla prowadzenia DG? Chyba trzeba jednak wpisywać je
    >> wtedy do rubryki Zakup tow. handl. i mat., a jedynie pominąć je w
    >> ewidencji w magazynie...
    >>
    >> W opisanej przez qbass sytuacji optowałbym jednak za wpisywaniem
    >> kosztu wywołania filmów i odbitek do pozycji Zakup materiałów. BTW
    >> to ta kolumna powinna się raczej nazywać "Zakup towarów handlowych,
    >> materiałów i usług" i wszystko byłoby wtedy jasne ;-).
    >>
    >> M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1