eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKsiegowanie w KPiRRe: Ksiegowanie w KPiR strasznie długie i napastliwe - mimozy, nie czytać
  • Data: 2002-05-15 21:08:29
    Temat: Re: Ksiegowanie w KPiR strasznie długie i napastliwe - mimozy, nie czytać
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...
    > Użytkownik Michal Kawecki napisał:
    > > Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    > > napisał w wiadomości news:abt808$oih$1@sunsite.icm.edu.pl
    > >
    > >>> (Ciach niezidentyfikowany rozmówca, było o kolumjnie 10. i
    > >>> kosztach podwykonawców.
    > >> Po prostu nie ma innej kolumny w KPiR pod tytułem "Zakup usług u
    > >> podwykonawców" A sprzedaży "z powietrza" nie masz bo sprzedajesz
    > >> USŁUGĘ, a nie towar. Jabyś wystawiał fakturę na towar (części)
    > >> oddzielnie to wtedy by się zrobił bałagan. Ale tak też nie robią
    > >> Twoi podwykonawcy. Moim zdaniem jest OK. Zakup materiałów są
    > >> śmieszne ale podobnie jak np. radca prawny, który ma duże obroty,
    > >> a zakupu materiałów nie ma wogóle. W PIT-5 i tak sumujesz wydatki
    > >> wszystkie. Poproszę jeszcze kogoś o zdanie
    > Głos rozsądku! Tego było trzeba. Popieram.
    >
    > > Nasuwa mi się jednak pytanie zasadnicze: czy jest jakiś przepis,
    > > który explicite NIE POZWALA na zapis do kolumny 10 kosztów
    > > zakupionych usług? Bo jeśli nie ma, a - jak piszesz - księga ma
    > > odzwierciedlać rzetelnie stan faktyczny - to dla mnie wszystkie
    > Owszem, ma odzwierciedlać rzetelnie stan faktyczny przychodów i
    > kosztów podatkowych. To jej jedyne zadanie, do tego została
    > zaprojektowana.
    >
    > > koszty które stanowią podstawę do kalkulacji faktur sprzedaży
    > > (zakupy materiałów, koszty napraw części, koszty usług
    > > podwykonawców) powinny być ujęte w sposób umożliwiający ocenę np.
    > > opłacalności działalności oraz struktury kosztów w DG. A tego nie
    > > da się zrobić łącząc je z kosztami pozostałymi. Może nie jest to w
    > > zgodzie z poglądami osób zawodowo prowadzących księgi, ale ja
    > > patrzę się na to jako szef firmy. Dla mnie prowadzenie księgi tylko
    > > po to, aby notować w niej papierki, byłoby tylko kolejnym
    > > obciążeniem. . .
    >
    > KPiR nie służy do kalkulacji opłacalności produkcji, tworzenia
    > biznesplanów, itp. poniewaz zawiera dane niepełne i z punktu widzenia
    > rachunkowości zarządczej jest praktycznie bezużyteczna.
    > To jest *ewidencja* *podatkowa*. Konieczne minimum dostosowane do
    > konkretnej funkcji - obliczania podatku dochodowego,
    > Mój brat, bankowiec kredytowy, bezustannie mnie zamęcza o sposób, w
    > jaki z KPiR mozna wyczytać *rzeczywistą* sytuację finansową
    > kredytobiorcy. Nie da się.
    > Zysk podatkowy to nie jest zysk rzeczywisty, koszty podatkowe to jest
    > bajka o żelaznym wilku, każdy kto prowadził DG sam wie, jak to wygląda.
    >
    > Druga sprawa, do czego służy mityczna kol. 10?
    > Służy ona do rejestrowania tych zakupów, które normalnie szłyby na
    > magazyn. To jest taka namiastka zespołu 3 w KH (dla niekumatych -
    > na zespol 3 księguje sie generalnie materiały i towary do produkcji
    > lub dalszej odsprzedaży, i nie "idą" one w koszty w momencie zakup a
    > dopiero w momencie sprzedaży).
    > Nie mozna do kol. 10 wpisac czegos, co nie da się na
    > koniec roku zinwentaryzowac, jezeli nie zostało sprzedane.
    > Ktos tu trzyma usługi na magazynie? Moge popatrzeć jak to
    > wygląda?!?!?! Please!!!
    >
    >
    > > P.S. Kiedyś nagabywał mnie pracownik jednej z bardziej znanych
    > > instytucji państwowych zajmujących się statystyką gospodarczą.
    > > Odmowy przekazania wiadomości o obrotach nie przyjął do wiadomości,
    > > straszył jakąś ustawą i postępowaniem. W końcu, po oficjalnym
    > > piśmie, musiałem mu przekazać dane które go interesowały, m.in.
    > > strukturę sprzedaży i zakupów (z podziałem na koszty zakupów usług
    > > i materiałów _oraz_ koszty pozostałe). Nie miałbym takiej
    > > możliwości prowadząc księgę inaczej, jak robię obecnie. Może ktoś
    > > wie, czy kontrolerów z US też to interesuje? (i dalej ciekaw
    > > jestem, czy prowadząc księgę z księgowaniem usług do kol.14 nie
    > > zainteresowałoby by ich, jak to możliwe że koszty pozostałe
    > > stanowią >90% wszystkich kosztów?)
    >
    > A propos sprawy która chyba zapoczątkowała ten wątek - jeżeli klient
    > zamawia u mie zdjęcia z komunii dziecka, ja ich robie 5 rolek, a on
    > kupuje 1, to nie znaczy że reszta to towar. Kto kupi zdjęcia z cudzej
    > komunii? Warte są tyle co kawałek papieru, na ktorym nawet nie da sie
    > dobrze pisać. Może w tym konkretnym przypadku nie chodziło akurat o
    > zdjęcia w komunii, ale per analogie - gdzie sens gdzie logika trzymac
    > na magazynie coś, co nie ma praktycznie żadnej wartości, a jest tylko
    > "odrzutem" z wykonywanej *usługi*. Coś jak ścinki.
    > W koszty pracy fotografa jest wliczone to, że część zdjęć nie wyjdzie
    > tak jak miała wyjść, nie spodoba sie czy cos w tym stylu.
    > Zabawne, bo ostatnio miałam sygnał od klienta, że chyba powinnam
    > księgowć usługi, które on refakturuje, w kol. 10.
    > Aha.. a na koniec roku zrobimy remanent i zostanie nam na stanie
    > transport, sztuk 3 po 50 km każdy.
    >

    No ale jak w końcu z tym nieszczęsnym naszym fotografem?
    Ja bym wpisał w zakup towaru te zdjęcia, a po jakimś czasie zrobił protokół
    zniszczenia z uzasadnieniem, że 0zł wartości rynkowej.
    No, co ty na to?

    > Ja przepraszam, ale czasem puknięcie się w głowe (bądź puknięcie
    > klienta, ale nie za mocno, bo sobie pójdzie:)) naprawdę pomaga.
    >

    Ja mam klientów w sklepie, którzy chcą rachunek, a nie fakturę. Albo chcą
    mieć na fakturze napisane w jednej pozycji "środki czystości" (mam sklep z
    kosmetykami i chemią) i ogólną wartość. Nie mogą zrozumiec czemu nie da się.
    Albo wracają z fakturą do poprawy bo zaniosła do księgowej po pierwszym, a
    faktura była wystawiona na koniec ubiegłego miesiąca.
    Z tego co przeczytałem w przepisach można zaksięgować fakturę w miesiącu
    następnym tez.
    Prawda?
    Nawet nie próbuję pukać w czoło :))

    > Koszty pozostałe to po prostu koszty inne niż materiałym, towary,
    > koszty zakupu tychże, płace i reklama objęta limitem. To nie znaczy,
    > że koszy pozostałe nie moga wynieśc 100%.
    > Ja mam 100% kosztów pozostałych! Bo dla mnie kosztami podstawowymi
    > działalności sa właśnie koszty inne niż te wymienione "z imienia".
    >
    > A propos GUSu - KPiR jest, jak sama nazwa wskazuje, urządzeniem do
    > ewidencji stricte podatkowej - nie ma w niej miejsca na żadne
    > informacje, które nie maja wpływu na podatek lub których wyróznienia
    > nie zażyczył sobie ustawodawca w *ustawie* *o* *podatku* *dochodowym*
    > *od* *osób* *fizycznych* lub w powiązanych rozporządzeniach.
    > Swoją drogą, dziwne, na ogół GUS w ogóle nie interesuje się
    > jednostkami nie prowadzącymi pełnej księgowości. Wyjątkiem są dane
    > dotyczące zatrudnienia i płac, bo każdy pracodawca musi je gromadzić.
    > GUS może żądać ode mnie danych, ktore i tak muszę zbierać, ale nie
    > może mnie zmusić do prowadzenia osobnej ewidencji, tylko dla potrzeb
    > statystyki.
    > M., miałeś wielkiego pecha. Aż się nie chce wierzyć...
    >
    > Dobrnęliście do końca?
    > Gratulacje, dopiero TERAZ możecie zacząc odpisywać. To jest kolejność,
    > jak Pan Bóg przykazał.
    >
    > Maddy
    > > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > m...@e...com.pl
    >
    > ps. jeżeli ktoś sie obraził, to nie przepraszam... ostrzegałam... było
    > nie czytać...
    >

    Ja się nie obraziłem. W końcu dostałem medal "Zdrowego Rozsądku" :))

    WS
    > --



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1