    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ksiegowanie w KPiR strasznie długie i napastliwe - mimozy, nie czytać
    Date: Wed, 15 May 2002 23:08:29 +0200

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

> [...]
    > dobrze pisać. Może w tym konkretnym przypadku nie chodziło akurat o
    > zdjęcia w komunii, ale per analogie - gdzie sens gdzie logika trzymac
    > na magazynie coś, co nie ma praktycznie żadnej wartości, a jest tylko
    > "odrzutem" z wykonywanej *usługi*. Coś jak ścinki.
    > W koszty pracy fotografa jest wliczone to, że część zdjęć nie wyjdzie
    > tak jak miała wyjść, nie spodoba sie czy cos w tym stylu.
    > Zabawne, bo ostatnio miałam sygnał od klienta, że chyba powinnam
    > księgowć usługi, które on refakturuje, w kol. 10.
    > Aha.. a na koniec roku zrobimy remanent i zostanie nam na stanie

    No ale jak w końcu z tym nieszczęsnym naszym fotografem?
    Ja bym wpisał w zakup towaru te zdjęcia, a po jakimś czasie zrobił protokół
    zniszczenia z uzasadnieniem, że 0zł wartości rynkowej.
    No, co ty na to?

    > Ja przepraszam, ale czasem puknięcie się w głowe (bądź puknięcie
    > klienta, ale nie za mocno, bo sobie pójdzie:)) naprawdę pomaga.

    Ja mam klientów w sklepie, którzy chcą rachunek, a nie fakturę. Albo chcą
    mieć na fakturze napisane w jednej pozycji "środki czystości" (mam sklep z
    kosmetykami i chemią) i ogólną wartość. Nie mogą zrozumiec czemu nie da się.
    Albo wracają z fakturą do poprawy bo zaniosła do księgowej po pierwszym, a
    faktura była wystawiona na koniec ubiegłego miesiąca.
    Z tego co przeczytałem w przepisach można zaksięgować fakturę w miesiącu
    następnym tez.
    Prawda?
    Nawet nie próbuję pukać w czoło :))

> [...]
    > GUS może żądać ode mnie danych, ktore i tak muszę zbierać, ale nie
    > może mnie zmusić do prowadzenia osobnej ewidencji, tylko dla potrzeb
    > statystyki.
    > M., miałeś wielkiego pecha. Aż się nie chce wierzyć...
    >
    > Dobrnęliście do końca?
    > Gratulacje, dopiero TERAZ możecie zacząc odpisywać. To jest kolejność,
    > jak Pan Bóg przykazał.
    >
    > Maddy
    > m...@e...com.pl
    >
    > ps. jeżeli ktoś sie obraził, to nie przepraszam... ostrzegałam... było

    Ja się nie obraziłem. W końcu dostałem medal "Zdrowego Rozsądku" :))

    WS