  • Data: 2002-05-14 21:07:26
    Temat: Re: Ksiegowanie w KPiR
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ta kolumna nr 10 tak się nazywa "Zakup towarów handlowych i materiałów wg.
    cen zakupu".
    A jeśli chodzi o Twoj przypadek to jak wyglądają faktury, które dostajesz?
    Powinny być te sprawy oddzielone. Tzn. usługa od podwykonawcy i części które
    kupujesz do zużycia u Ciebie.
    Usługa w pozostałe wydatki.
    Częsci w zakup materiałów.
    Musisz ująć je w każdym remanencie jako materiały wg. cen zakupu netto. I
    dlatego musisz mieć je oddzielnie na fakturze.

    pozdr
    WS

> [...]
    > sprzętu, zarówno w serwisie jak i u klienta, i zakupy niezbędnych części i
    > materiałów). To oznacza, że 80% moich kosztów stanowią właśnie obce
    usługi, a
    > 10% - zakup materiałów.
    >
    > Jak w takiej sytuacji mam traktować te faktury? Dzielić je na zakup
    materiałów
    > (10%), które wędrują do magazynu, i koszty pozostałe? Trochę to
    nielogiczne.
    > Przecież KPiR w pozycji Koszty pozostałe każe księgować _pozostałe_ koszty
    > niezbędne do prowadzenia DG. A jeśli są one _podstawowe_ dla prowadzenia
    DG?