  • Data: 2015-10-30 15:46:39
    Temat: Re: Korwin a PIT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Oct 2015, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A ja mówiłem o pozostawieniu WYSOKIEGO PIT?

    To nalej z własnej krynicy wiedzy tej informacji, skąd
    weźmiesz pieniądze do budżetu, skoro konstrukcja ma
    być taka, że VAT likwidujemy a PIT zostawiamy.
    "z drukarni"?
    Ale to nie działa, a przynajmniej nie działa dostatecznie
    długo, rewolucjonistom na ogół wystarcza do czasu aż
    ich samych powieszą.

    > A zastępowanie PITu Vatem lepsze?

    A odnosiłem się tu do tego pomysłu?
    Krytykuję głupotę koncepcji "zastępujemy VAT PITem".
    żeby przypomnieć - VAT nie został wprowadzony "zamiast
    części PITu" (czy CITu), został wprowadzony zamiast
    podatku OBROTOWEGO.
    Bo - akurat to prawda - w odróżnieniu od obrotowego, VAT
    nie stoi na przeszkodzie rozwoju "łańcuszka towarowego".
    Obrotowy sprzyja gigantom, którzy są w stanie produkować
    "od igły do powideł".

    > Idea jest dla mnie taka, żeby nie
    > zastępować, tylko zmniejszać daniny.

    Ty chyba się prosisz, żeby przekopać archiwa :>
    (co gdzieś obok już Tom przyuważył).
    Co nie umniejsza słuszności tezy o zmniejszaniu danin
    - z tym zastrzeżeniem, że wtykasz ją do dyskusji
    o *likwidacji VAT*. Nie o zmniejszaniu VAT.
    O likwidacji kwoty która stanowi podstawę aktualnego
    budżetu.

    pzdr, Gotfryd