    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Konieczność pieczątki i podpisu na fakturze
    Date: Thu, 29 Oct 2009 08:16:42 +0100

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Pieczątka i podpis uwiarygadniają dokument oraz zmniejszają
    > prawdopodobieństwo fałszerstwa, więc się nie dziwię, że niektórzy tego
    > wymagają. Wielu moich klientów tak chce i nie ma sprawy, ja im podpisuję
    > i podbijam.
    >
    > Nie rozumiem, skąd się bierze niechęć co poniektórych do takiego
    > uwiarygodnienia wystawianych przezeń dokumentów. Rozumiem bank, operator
    > GSM itp... Bo tam idzie masówka.
    >
    > W sumie serwer WWW też, bo to pewnie też masówka, ale skoro już prosisz
    > wystawcę, to niech Ci podpieczętuje, podpisze i już. Po co się zapierać,
> [...]

    Podpis odbiorcy i termin płatności też nie są obowiązkowymi
    elementami faktury, ale jakoś wystawca jak sprzedaje na kredyt to nie
    mówi "nie musi się Pan podpisywać, bo dyrektywa tego nie wymaga". Tak
    samo to działa w drugą stronę - kupujący też chce mieć dowód na to, że
    dostał fakturę, a nie kawałek papieru toaletowego.

    --
    Liwiusz