  • Data: 2009-02-25 21:41:24
    Temat: Re: Już wyciągają łapska po kasę ...
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.upxfipuzl60ql1@unk...

    > Pewnie chodzi Ci o niewykonywanie decyzji nieostatecznych,
    > a nie o tym tu mowa.

    Chodzi mi dokłądnie o to, co napisałem. Informacja była podana na początku
    roku w którejś z gazet powszechnych ("Dziennik" albo "GW"), ale słyszałem
    ją też w radio. Do tej pory US nakładał kary pieniężne w momencie, gdy sam
    stwierdził uchybienie. Podatnik mógł się bronić w sądzie, ale karę musiał
    zapłacić. Teraz to US składa wniosek do sądu i dopiero po udowodnieniu winy
    podatnik karę płaci (albo nie). Ma to uchronić przed nieroztropnymi
    decyzjami UKS, gdy po nałożeniu bardzo wysokiej kary firma bankrutowała, a
    gdy potem okazywało się, że UKS nie miał racji, to odszkodowania nie było
    sensu wypłacać, bo firmy po prostu już nie było.
    Być może to jest właśnie to o czym piszesz. Tak czy siak jeśli robię coś
    nie tak, to US nie ma prawa dowalić mi mandatu bez orzeczenia sądu.