  • Data: 2009-02-25 21:54:46
    Temat: Re: Już wyciągają łapska po kasę ...
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 25-02-2009 o 22:41:24 Baloo <b...@o...eu> napisał(a):

    > Chodzi mi dokłądnie o to, co napisałem.

    Racja, nie wiem o co Ci chodzi bo nie umiem czytać
    w myślach :-)

    > Do tej pory US nakładał kary pieniężne w momencie, gdy sam
    > stwierdził uchybienie.

    O jakich karach mówisz? Mandatach karnych? Czy podatku z odsetkami?

    > Podatnik mógł się bronić w sądzie, ale karę musiał
    > zapłacić.

    Skoro podatnik bronił się w sądzie w sprawie karnej,
    to znaczy że madatu nie przyjął - i tak było i jest.
    Jeśli natomiast podatnik nie przyjął decyzji i poszedł
    do WSA - to do tego pił Gwiazdowski w linku który wkleiłem.

    > Teraz to US składa wniosek do sądu i dopiero po udowodnieniu winy
    > podatnik karę płaci (albo nie).

    Po tym wnioskuję że mówisz o sprawach karnych skarbowych
    - więc uświadamiam Cię że w takich sprawach US nie ma żadnej mocy
    nakładania innych kar niż mandat - a jeśli mandatu nie przyjmujesz
    to sprawa idzie do sądu. I tak jest co najmniej od 10 lat, jak nie
    dłużej (a podejrzewam że i od zaborów).

    > Ma to uchronić przed nieroztropnymi
    > decyzjami UKS,

    To się zdecyduj czy US czy UKS i czy sprawy karne czy administracyjne,
    bo decyzji są wydawane w postępowaniu administracyjnym, w karnym
    to są mandaty czy wyroki.

    > gdy po nałożeniu bardzo wysokiej kary firma bankrutowała, a
    > gdy potem okazywało się, że UKS nie miał racji, to odszkodowania nie było
    > sensu wypłacać,

    Czyli jednak administracyjne? No to dobrego linka wkleiłem,
    chodzi o niewykonywanie decyzji nieostatecznych.

    > bo firmy po prostu już nie było.
    > Być może to jest właśnie to o czym piszesz. Tak czy siak jeśli robię coś
    > nie tak, to US nie ma prawa dowalić mi mandatu bez orzeczenia sądu.

    To jednak karne? Sorry, ale się zgubiłem :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek