  • Data: 2009-02-25 23:10:13
    Temat: Re: Już wyciągają łapska po kasę ...
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:go4i2u$7df$1@inews.gazeta.pl...

    > Co nie zmienia faktu, że po wydaniu decyzji piłeczka jest po stronie
    > podatnika, który musi uwdodnić, że urząd nie ma racji.

    No dobrze, ale nie będzie musiał wcześniej wykładać kasy.
    Nie wiem już jak mam to tłumaczyć :(
    To tak jakbyś był oskarżony o jakieś wykroczenie/przestępstwo i najpierw
    musiał zapłacić karę/pójść odsiedzieć swoje w więzieniu, a dopiero potem
    mógł udowadniać, że jesteś niewinny.

    > urząd nie musi udowadniać, że ma rację, tak było i jest nadal i w tym
    > zakresie nic sie nie zmienilo.

    Czyli kompletnie nic się nie zmieniło?
    To o czym tu jest mowa?
    http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/zmiany_w_ordy
    nacji_podatkowej_domniemanie_uczciwosci-a_6698.htm
    http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/09B3F613-6423-4D45
    -9BB6-AFAD95C36B4F/46842/Domniemanieuczciwosciobywat
    ela1.pdf
    Wiem, ze to projekt z 2008, ale wg informacji z początku roku projekt ten
    wszedł w życie.
    A tu już jakieś konkrety:
    "Samowolę urzędów skarbowych ma natomiast ograniczyć nowelizacja Ordynacji
    Podatkowej, która stanowi część rządowego "Pakietu na rzecz
    przedsiębiorczości". Wprowadziła ona m.in. do polskiego prawa nową zasadę
    domniemania uczciwości podatnika."
    http://forsal.pl/wiadomosci/102195_polska_2008_kryzy
    s_euro_i_podatki.html
    Wprowadziła, a więc zmiany są.
    http://www.mg.gov.pl/Przedsiebiorcy/Pakiet+na+rzecz+
    rozwoju+przedsiebiorczosci/
    http://www.mg.gov.pl/Przedsiebiorcy/Pakiet+na+rzecz+
    rozwoju+przedsiebiorczosci/Ordynacja+podatkowa/
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20082091318

    Czy czegoś tu nie rozumiem?