  • Data: 2010-02-09 12:53:16
    Temat: Re: Dziwny system liczenia vatów
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-09 13:49, Maddy pisze:
    > To znaczy "cena na półce" - taka na zawieszce albo na naklejce na
    > towarze co leży na półce w sklepie.

    A, półkowa, przeczytałem połówkowa.

    > Tak się mówi.

    No OK. To się nie da i co? To powieszę na półce 19,98 albo 20. A nie
    będę robił syfu ludziom w księgowaniu.

    > No to 9,99 i tracę ten grosz
    > Socjotechnika uczy, że produkt za 19,99 sprzedaje się lepiej niż za
    > 20zł.

    Myślisz? To sprzedaj za 19,98. Dla mnie taki produkt sprzedaje się
    gorzej, bo trzeba cudować z wydawaniem groszówek.

    > Stąd ceny 199,99 czy 4999,90. Optycznie rząd wielkości się
    > zmniejsza. Ludzi mózg (Twój też) daje się na to nabierać a handlowcy to
    > wykorzystują.

    Bynajmniej. Wręcz przeciwnie -- wkurwia mnie jak sprzedawca mnie
    poprawia i czasami kończę kupowanie. Ja mówię, że proszę to coś za 20zł,
    a on ,,jakie 20zł, 19,99''. Jak się chce bawić w duperszranki, to niech
    sobie znajduje innego debila. Ja zazwyczaj operuję pełnymi kwotami, bo
    nie chce mi się dziubdziać w mało istotne groszówki.

    > Takie przykład prosty podał.
    > Nie ma takiego netto od którego 22% VAT daje w sumie 19,99.
    > Ale liczone od brutto jest wykonalne.

    i on zaoszczędził 1gr, a ja mam w cholerę problemów i cała księgowość
    przestaje mi się zgadzać, bo generalnie księgowość pracuje w cenach
    netto. Więc mam kuźwa towar za 132,05zł całość, ale pojedyncza sztuka
    mnie kosztowała 8,80... I jak to mam uzgodnić bulwa nać?
    --
    Przemysław Adam Śmiejek