  • Data: 2010-02-09 12:49:12
    Temat: Re: Dziwny system liczenia vatów
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A co to jest cena połówkowa? Za pół towaru?

    To znaczy "cena na półce" - taka na zawieszce albo na naklejce na
    towarze co leży na półce w sklepie.
    Dżizas, Tristan, nie udawaj nagle aliena. Tak się potocznie mówi.

    Tak się mówi.

    Wiem, że u Ciebie w domu nie, ale w innych domach, sklepach, biurach owszem.

    No to 9,99 i tracę ten grosz
    > (ojejku, tragedia) albo sprzedaję po 10zł za połówkę i zarabiam grosz
    > (ojejku, wyzyskiwacz)

    Socjotechnika uczy, że produkt za 19,99 sprzedaje się lepiej niż za
    20zł. Stąd ceny 199,99 czy 4999,90. Optycznie rząd wielkości się
    zmniejsza. Ludzi mózg (Twój też) daje się na to nabierać a handlowcy to
    wykorzystują.
    Trzeba świadomie wyłączyć ten automat a nie każdemu się chce.

    > No ale co ma nettanie do tego, to już zupełnie nie rozumiem.

    Takie przykład prosty podał.
    Nie ma takiego netto od którego 22% VAT daje w sumie 19,99.
    Ale liczone od brutto jest wykonalne.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813