    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Data rozpoczęcia działalności
    Date: Mon, 27 Jan 2003 22:51:47 +0100

    On Mon, 27 Jan 2003, Jacek wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >+ >
    >+ > Mogę poprosić jakiś artykuł albo paragraf ?
    >+ Znajdziesz to wklejam
    >+ Art. 7. 1. Do podatników rozpoczynających działalność w roku podatkowym,
    >+ którzy w poprzednim roku podatkowym nie prowadzili działalności,
    >+ opodatkowanie ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych stosuje się od
    >+ dnia uzyskania pierwszego przychodu.

    Jeszcze nie sprawdziłem czy to OP czy OF.
    Oczywiście muszę wnieść o uniewinnienie, bo przyklapnąłem
    cię nie upewniwszy się o formę DG (a była to spółka) ani
    opodatkowania. Nie wiedzieć czemu założyłem by default
    że to DG OF i KPiR :(

    [...]
    >+ w Ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym

    OK. Prawdę mówiąc - biorąc pod uwagę że przy ryczałcie
    liczą się tylko wpływy - to ma ręce i nogi :)

    Ech, uczy się człowiek... (całe życie).
    [...]
    >+ umów to można zawrzeć multum i w podatku nie rości to żadnych
    >+ konsekwencji.
    >+
    >+ Wymyślisz jeszcze jakiś podatek od umów handlowych i będzie
    >+ katastrofa.Ale robotę u Kołodki masz już załatwioną :-))

    Chyba *jednak* nie ;)
    Natomiast wcale nie mam pewności jak to będzie przy DG OF:
    samo zawarcie umowy skutków podatkowych nie rodzi, może
    się rozpędziłem :), ale wszystko inne co da się udowodnić
    i podciągnąć pod "prowadzenie"...

    >+ > - wyprodukowanie towaru za 1 mln zł (i odłożenie na magazyn)[1]
    >+
    >+ Jak ktoś ma za dużo kasy to czemu nie? Sam fakt wyprodukowania moim
    >+ zdaniem nic nie zmienia.Zrobiłem sobie i mam-a co nie wolno?

    Za małą sumą rzuciłem :< bo od tego roku limit dla ryczałtu
    to 1.2Mzł, prawda ? ;)
    Dla KPiR/PK - to będzie niewątpliwie "prowadzenie" !

    >+ > ...to nie jest (twoim zdaniem) prowadzenie DG. Do momentu aż
    >+ > pierwszy towar zostanie sprzedany ;)
    >+
    >+ Przy sprzedaży wystąpi obrót,a to jest podstawa prowadzenia DG.Nie
    >+ sprzedając uprawiasz sztukę dla sztuki.

    Owszem, ten argument znam :)
    Przekonany nie jestem.
    Inna sprawa, jeśli ktoś *nie* wlicza kosztów - a chyba jednak
    pytania idą w stronę "czy mogę ująć fakturę" :)
    [...]
    >+ Reasumując, pojęcie "rozpoczęcie działalności" ma kilka "definicji" w
    >+ zależności od potrzeb danego organu.

    Otóż... tylko pod warunkiem, że w danej ustawie jest na potrzeby
    tej ustawy zdefiniowane ("jeśli w ustawie jest mowa...to rozumiemy
    przez to..."). Jeśli nie - to nie, "działa" również na zewnątrz, IMHO !
    Rzuć okiem jeśli możesz na *.prawo - próbowałem się odnieść do
    problemu "czy nie rejestrując DG mogę naprawiać stół" :)

    >+ Kiedyś było to określenie zdefiniowane w UOPDOF,ale teraz "na szybko" nie
    >+ mogę znaleźć ustawy.

    Nie marudź, bo zostaniesz zasypany adresami :)

    Aktualna definicja:
    ++++
    Art. 5a. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    6) pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność
    gospodarczą w rozumieniu przepisów Ordynacji podatkowej, z wyjątkiem
    działalności, o której mowa w art. 13.
    ---

    (definicja Ordynacji też jest, i to jak zasada interpretacyjna
    SN "kolejność jest ważna" nakazuje - nawet przed DG :))

    Tak BTW: właśnie dlatego nie przekonuje mnie stanowisko
    Rzecznika MF - tekst wyraźnie stanowi że na potrzeby PD
    *wyłącza* umowy "osobiste" z definicji ujętej w Ordynacji
    i już.
    [...]
    >+ Zmiany obowiązują od zeszłego roku :-))

    Nie chwaląc się mam na HDD zapas wszystkich wersji UoPDoF od
    prawie dwu lat :) (z inforu i Rzeczpospolitej) :)

    pzdr, Gotfryd