  • Data: 2003-01-27 18:43:48
    Temat: Re: Data rozpoczęcia działalności
    Od: "Jacek" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mogę poprosić jakiś artykuł albo paragraf ?
    Znajdziesz to wklejam
    Art. 7. 1. Do podatników rozpoczynających działalność w roku podatkowym,
    którzy w poprzednim roku podatkowym nie prowadzili działalności,
    opodatkowanie ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych stosuje się od
    dnia uzyskania pierwszego przychodu. W przypadku nowo utworzonej spółki
    za rozpoczęcie działalności uważa się datę uzyskania pierwszego przychodu
    przez tę spółkę.

    w Ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym

    nie jest to dosłowna definicja,ale jednak coś.

    > Rozumiem że:
    > - zatrudnienie pracowników

    Tak, ale tylko dla PIP

    > - zawarcie umów "na DG"

    umów to można zawrzeć multum i w podatku nie rości to żadnych
    konsekwencji.

    Wymyślisz jeszcze jakiś podatek od umów handlowych i będzie
    katastrofa.Ale robotę u Kołodki masz już załatwioną :-))

    > - wyprodukowanie towaru za 1 mln zł (i odłożenie na magazyn)[1]

    Jak ktoś ma za dużo kasy to czemu nie? Sam fakt wyprodukowania moim
    zdaniem nic nie zmienia.Zrobiłem sobie i mam-a co nie wolno?

    > ...to nie jest (twoim zdaniem) prowadzenie DG. Do momentu aż
    > pierwszy towar zostanie sprzedany ;)

    Przy sprzedaży wystąpi obrót,a to jest podstawa prowadzenia DG.Nie
    sprzedając uprawiasz sztukę dla sztuki.

    Prawo podatkowe "przeznaczone" jest dla osiągania dochodów, lub zajmuje
    się obrotem szeroko rozumianym.

    Stąd mamy ustawy UPDOF(P) lub PTU

    Reasumując, pojęcie "rozpoczęcie działalności" ma kilka "definicji" w
    zależności od potrzeb danego organu.

    Kiedyś było to określenie zdefiniowane w UOPDOF,ale teraz "na szybko" nie
    mogę znaleźć ustawy.

    A może któraś z licznych zmian brzmiała odnośnie tego pkt-u "pktxxx
    skreślony"

    Zmiany obowiązują od zeszłego roku :-))

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet