  • Data: 2003-01-27 23:33:11
    Temat: Re: Data rozpoczęcia działalności
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Jan 2003, Jacek wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >+ > Jeszcze nie sprawdziłem czy to OP czy OF.
    >+ Oj,tego to Ci nie wybaczę chyba,

    Przyjąłem, kiedyś mi się się nie opłaci ;)

    >+ OP na ryczałcie?

    Ukhm...
    [...]
    >+ > liczą się tylko wpływy - to ma ręce i nogi :)
    >+
    >+ E tam,które to przepisy maja wszystkie członki:-))) Zawsze są jakieś
    >+ mniej sprawne.

    Sugestia że oprócz nóg i rąk ? ;) Hm... Inne propozycje są...
    I pewnie nie wszyscy myślą o głowie ;> !

    >+ > Ech, uczy się człowiek... (całe życie).
    >+
    >+ I mu go zabraknie.

    Ano.

    >+ >> + Wymyślisz jeszcze jakiś podatek od umów handlowych i będzie
    >+ >> + katastrofa.Ale robotę u Kołodki masz już załatwioną :-))
    >+ >
    >+ > Chyba *jednak* nie ;)
    >+
    >+ Znaczy się nie wymyślisz?

    Nie, nie u tego ministra ;) !

    >+ > Natomiast wcale nie mam pewności jak to będzie przy DG OF:
    >+ > samo zawarcie umowy skutków podatkowych nie rodzi, może
    >+ > się rozpędziłem :), ale wszystko inne co da się udowodnić
    >+ > i podciągnąć pod "prowadzenie"...
    >+
    >+ żeby prowadzić to trzeba siedzieć za kierownicą.A jak (taki durny pomysł
    >+ mi przyszedł do głowy,ale o tej porze to na większość jest takich)
    >+ nakisisz sobie ogórków czy innej kapusty za 1mln zł to co?Podatek masz
    >+ od tego zapłacić?

    Ależ nie.
    Ale *ta* sprawa jest wyjątkowo załatwiona ustawowo[1]: ogórki kupujesz
    sobie w dowolnej chwili przed rozpoczęciem DG, byle *na siebie*
    (a nie "na firmę") i później wprowadzasz remanentem początkowym
    na stan towarów handlowych.
    Podobnie przy środkach trwałych. Też kupowanych "na siebie" !

    A że ty wziąłeś sobie mało VATowy towar za przykład, i do tego
    taki co w piwnicy już leży (i ustawowo kupiłeś nie na DG) to
    już nie moje zmartwienie :) (czytaj: wiem że w sprawie VAT
    zaraz wyskakuje korelacja "z rozpoczęciem", ale skoro nie
    mówimy o VAT to nie mówimy :)).

    [...korekta kwoty, OK...]
    >+ > Dla KPiR/PK - to będzie niewątpliwie "prowadzenie" !
    >+
    >+ nie zgadzam się.

    Trudno, podpisujemy protokół rozbieżności :)
    Nie ty jeden (się nie zgadzasz), i nie tylko w tej kwestii: np.
    na liście rozbieżności jest "rozpoczęcie DG" (i nic na to nie
    poradzę - Artur jest przeciw Maddy, mnie i dziesiątkom innych
    grupowiczów).

    [...naprawa stołu...]
    >+ Swój na 100%,a jak sąsiada to trzeba uważać z kim tańczysz (a nie daj
    >+ Boże wziąć za to kasę)
    >+ jak w banku masz US na głowie,DPO i VAT do zwrotu razem ze stołem
    >+ sąsiada:-)))

    No to się zgadzamy !

    [...]
    >+ Nie na temat niestety. Brak definicji rozpoczęcia,a o tym chyba "gadamy"

    Ano tak. Pisałeś o definicji DG to nie skojarzyłem, wziąłem
    "literalnie" niczym SN... :[
    A definicji rozpoczęcia nie ma - inaczej Artur by nas już
    wszystkich dawno rozdeptał :>

    >+ Ja też mam,tylko zapomniałem na którym.

    :)

    pzdr, Gotfryd
    [1] znaczy: MF z upoważnienia ustawy...