  • Data: 2002-09-27 20:38:31
    Temat: Re: DG a bank
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 27 Sep 2002, Nikt wrote:

    >+ pix wrote:
    [...certyfikaty...]
    >+ W tym wypadku sens ma chyba tylko podpis kwalifikowany.

    IMO nie.

    >+ Bo taki
    >+ elektroniczy wyciąg musi być dowodem dla ZUS, US, a potem ewentualnie
    >+ nawet dla sądu.

    IMO nie.

    Z protego powodu: zapis operacji musi być przez kilka lat
    przechowywany w *co najmniej* dwu miejscach, i to w mocno
    obostrzonym rygorze:
    - banku dłużnika
    - banku wierzyciela.

    Zapewniam cię że papier ze stemplem i autografem "bankowym"
    stanie się świstkiem podejrzanym o wszytkie możliwe przestępstwa
    (no, z wyłączeniem morderstwa, pobicia i paru podobnych ;>)
    jeśli wspomnianego zapisu TAM nie będzie !

    Na wydruku jest numer transakcji i nie ma problemu żeby US, ZUS
    albi i sąd spytały banku co to za jedna (transakcja) :)
    Wygląda to przykładowo tak (2 cyfry wygwiazdkowane):
    +++++
    Nr referencyjny operacji: 0631*52-000000073
    -----

    Nie wiem czy *tobie* bank udzieli takiej informacji, ale
    jakby GZE RE ZAbrze zwrócił się na piśmie do banku to
    sądzę że z okazji pasującego pola "Odbiorca" bez problemu
    dowiedziałby się że w końcu zapłaciłem przeoczony rachunek
    za prąd...
    -;>, skleroza... :[

    Pozdrowienia, Gotfryd