    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co ma zrobić?
    Date: 30 Jun 2007 09:35:35 GMT

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0706300945380.2844@athlon64>:

    > Krótko mówiąc - nie wiem, czy pokazanie ew. "indywidualnego gospodarczego"
    > wpisu w DR i takoż nabywcy na f-rze ma znaczenie dla ew. rozstrzygania,
    > czy dany składnik majątku jest "normalną" współwłasnością małżeńską (do
    > dysponowania którą drugi małżonek musi wyrazić zgodę) czy też "majątkiem
    > w DG" (którym prowadzący DG małżonej może rozporządzać samodzielnie, mimo
    > że nadal jest on składnikiem współwłasności małżeńskiej).

    To dla zamotania większego załóżmy, że podatnik zakończył DG, i, pomijając
    kwestie nieopłacalności, zostawił sobie ten samochód. I według Roberta,
    powinien pójść do WK i wpisać żonę do dowodu -- ale na jakiej podstawie WK
    ma żonę wpisać? Oświadczenia zainteresowanych?

    > Niemniej miało być o czym innym: podejrzewam, że chciałeś przemycić
    > w treści informację, że aby np. móc odliczyć VAT, f-ra musi być
    > "indywidualnie" z danymi firmy.

    :)

    > Otóż kojarzę, że był wyrok (NSA), po prawdzie dość dawno to było,
    > bo oczywiście któryś US takiego przypadku się przyczepił, jednak
    > nie sądzę żeby skurat istniał powód do zmiany tego stwiedzenia:
    > mianowicie że to nieprawda, iż f-ra wzięta na zasadzie
    > "nabywca: Jan Kowalski Przewoż Teczek, Anna Kowalska" nie daje
    > podstaw do odmowy odliczenia VAT :)

    Dobrze wiemy, że w sprawach podatkowych logika nie może byc jakimkolwiek
    argumentem, ale dlaczego NSA nie miałby orzec, że: nieprawdą jest, że dowód
    zakupu (np. f-ra) wzięta na zasadzie "nabywca: Anna Kowalska" nie daje
    podstaw do odmowy skorzystania z ulgi na dowóz :)

    > Sąd stwiedził wtedy że "f-ra stwierdza prawdę, a uznanie współwłasności
    > z mocy prawa prawa do odliczenia VAT nie narusza" czy jakoś tak.

    > Nie no, Robert miałby rację, jakby nie dopuszczało się rejestrowania
    > posiadaczy a KONIECZNE było przedstawianie DR (albo podatnik by
    > pokazywał DR sam z siebie).

    Juz wskazałem, że samochód osobowy nie musi miec DR.

    > Ty miałbyś rację o tyle, o ile przytoczyć Twoje dalsze pytanie:
    > "a dlaczego podatnik ma pokazywać *akurat* DR w US"?

    Zwłaszcza, że go może nie mieć, bo 2 stycznia pojazd wykorzystywany został
    zbyty i jedynym dokumentem jest umowa K-S pomiędzy nabywcą a żoną (ale
    nabywca zażądał zgody współmałżonka, bo uważał go za współwłaściciela na
    podstawie oświadczenia żony, że nie ma rozdzielności majątkowej i pojazd
    nabyty został ze środków wspólnych w trakcie trwania małżeństwa.
    Czyżby owo małżeństwo było w lepszej sytuacji niż małżeństwo, które nie
    zbyło pojazdu i ciągle ma DR?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]