  • Data: 2007-06-30 13:43:22
    Temat: Re: Co ma zrobić?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:f64i2c$bpl$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Podejrzewam że jest sama żona i domniemam, że małżonek nie sprzeciwił się
    > czynności żony i pochodzi on ze wspólnego dorobku małżonków
    > zakładając nawet skrajnie możliwy przypadek, że żona samochód nabyła i
    > dokonała rejestracji poza wiedzą męża, fakt że dokonała tego za jego
    > plecami
    > nie oznacza aby samochód stanowił jej własność odrębną
    > zresztą gdyby tak było pytający zapewne nie wprowadzałby w błąd twierdząć
    > wspólności majątkowej, nie wyłączając z niej samochodu...

    Nie ejst rzeczą urzędnika badanie, czyj jest ten samochód. On ma przed sobą
    dokument urzędowy stwierdzający, że należy do żony. Jeśli należy do innej
    osoby, to należy to uregulować w dokumencie, a nie przekonywać urzędnika
    skarbowego, ze dokument kłamie, bo to nie ma sensu.
    > niepełnosprawnych
    > Zastanawiam sie dlaczego ostatnie nie na temat i u kogo nie ma
    > współwłasności?
    > "nasz" pytający wyraźnie stwierdził że jest!

    I co z tego? Po takim stwierdzeniu, to tak naprawdę urzędnik skarbowy
    powinien przyjąć od niego pisemne oświadczenie tej treści (na wszelki
    wypadek, by się nie wycofał) i cały "nabój" wysłać do prokuratury w związku
    z podejrzeniem wyłudzenia poświadczenia nieprawdy w dowodzie rejestracyjnym
    przez żonę. Nic innego z tego moim zdaniem nie wynika.

> [...]
    > może dokonać stosownych odliczeń z tytułu jego używania, nawet jeśli w
    > dowodzie rejestracyjnym jest wymieniony tylko jeden z współwłaścicieli."

    Ale to jest trochę inna sytuacja. Ja w dowodzie rejestracyjnym przykładowo
    mam wpisanego tylko jednego współwłaściciela oraz wzmiankę, że są inni.