  • Data: 2007-06-30 21:59:49
    Temat: Re: Co ma zrobić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 30 Jun 2007, Robert Tomasik wrote:

    > Tak, ale to już nie jest sprawa urzędnika. Przecież może się zdarzyć,

    No dobra, to trzeba ustalić co jest sprawą urzędnika a co nie.

    Przyjmijmy, że poniższe pisałem już warunkowo - najpierw jest pytanie,
    czy w DR *musi* być wpisany:
    - właściciel (czy starczą sami posiadacze)
    - każdy właściciel
    ...i z czego to wynika.

    > że ktoś
    > sprzeda samochód. W dowodzie rejestracyjnym będzie poprzedni właściciel. Ale
    > tu jest sprawa o tyle prosta, ze z reguły nabywca ma umowę.

    A tu ma oświadczenie - swoje i małżonka.
    IMHO zresztą jedno starczy (patrz niżej).

    > może wykazać, ze jest właścicielem samochodu,

    A tu nie tak.
    To nabycie odrębne trzeba udowodnić!
    Z defaultu jest właśnie nabycie do majątku wspólnego.
    Ja rozumiem, że urzędnik może domagać się dowodu jak ktoś twierdzi że
    w czasie małżeństwa nabył "indywidualnie" pojazd (i stanowi jego
    majątek odrębny).

    > pomimo tego, że w dowodzie rejestracyjnym jest
    > kto inny. Przyczyn takich rozbieżności pewnie można wymyślić więcej.

    Zgoda.

    > Ale taki sposób nie zadziała w wypadku naszego pytającego. Chyba, że
    > przedstawi umowę darowizny części samochodu przez małżonkę.

    A po co?
    IMO - jakby twierdził, że samochód jest własnością odrębną, to
    wtedy powinien udowadniać.

    Dobra, nie neguję.
    US robi donos do UM/EG, wolno mu. Koniec listy? :)

    pzdr, Gotfryd