  • Data: 2007-07-01 09:41:16
    Temat: Re: Co ma zrobić?
    Od: "grzess" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ad rem, to nasz pytający by stać się prawnym właścicielem tego pojazdu
    albo
    > tę własność nabędzie, albo wykaże, że jest pomimo odmiennego zapisu w
    > dowodzie rejestracyjnym właścicielem pojazdu.

    Dokonać zmiany w dowodzie rejestracyjnym może, natomiast nabyć już nie
    Nie znalazłem w rozporządzeniu wymogu aby w DR umieszczać dane
    współmałżonka, przy czym ich brak nie pozbawia go tej współwłasności
    Trydnym więc będzie nabycie czegoś co już ma się w posiadaniu, a tak jak
    zauważyłem w innym miejscu to nie DR stanowi dowód własności, a dokumenty
    które wymieniono w rozporządzeniu plus prawo własności wynikające z
    ustawowej własności majątkowej.
    Czyżbyś usiłował rozporządzeniem w sprawie rejestracji pojazdów ograniczać
    prawo własności wynikające z ustawy?
    Szerokie pole do popisu.
    Wskazując w DR jednego właściciela (żona) pytający nie uchybił przepisom
    rozporządzenia, gdyż żona jest właścicielem, a owa własność ustawowo, a nie
    aktem przeniesienia rozszerzona jest i na męża.

    grzess