  • Data: 2007-06-30 12:03:51
    Temat: Re: Co ma zrobić?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0706301154170.2844@athlon64>:

    > Hm...
    > Mówisz, że opodatkowanie VAT jest inne przy sprzedaży?

    Ja wiem, że to już wielokrotnie było:
    <http://www.bankier.pl/wiadomosci/print.html?article
    _id=1481165>

    > Bo przecież dla dochodowego ST komplikacji nie generuje, więc
    > "nieopłacalności" nie widać (ze strony UoPDoOF).

    Może się mylę, ale, IMHO gdy sprzedaję ST w ramach prowadzonej DG, to mogę
    wartość niezamortyzowaną uwzglednić jako koszt. Tak chyba nie mogę zrobić
    przy sprzedaży tego środka miesiąc po przekazaniu na cele osobiste
    (likwidacji DG).

    > IMO nieporozumienie.
    > Polega na tym, że jeśli do DR *muszą* byc wpisani wszyscy współwłaściciele,
    > to mieli być wpisani po zakupie a nie teraz, fakt zakończenia DG nie ma
    > znaczenia.

    Pytanie na jakiej podstawie WK miał ich wpisać ciągle aktualne, tak, wiem to
    na końcu [1] ;-)

    > A jeśli NIE MUSZĄ (...i dopuszcza się ujmowanie tylko posiadaczy) to
    > rzecz jasna nic się nie zmieniło, fakt zakończenia DG nie ma znaczenia.
    > Ergo: fakt zakończenia DG nie ma znaczenia.

    W DR jest C - dane posiadacza/właściciela pojazdu i *dwa* razy są tam moje
    dane (juz pomińmy komplikacje, ze adresy wskazują miejsce zameldowania
    czasowego > 3 mies. ;>) (zakładam, że to drugie to dane właściciela, a co w
    razie spadku (przyjętego i stwierdzonego wyrokiem sądu, i sześciorga
    spadkobierców, z których jeden ma współmałżonka inwalidę... Dopiero gdy DR
    zmienia to będą mogli z ulgi korzystać? Ale tam nie ma tyle miejsca, nawet w
    adnotacjach urzędowych)

    > Akcentuję, bo zdaje się nieco zmierzasz w stronę powiązania praw do
    > rozporządzania (w zakresie DG częścią majątku wspólnego ujętą w majątku
    > związanym z tąż DG) z własnością, albo przynajmniej uznania że takie
    > powiązanie jest oczywiste.

    Nie. Zmierzam cały czas do tego, że DR nijak nie powinien być uznawany jako
    *jedyny* dowód własności dla celów ulgi, i nie może być podstawa do
    stwierdzenia, ze podatnik wyłudził od WK. :)
    Zmierzam do pokazania, że podejście Roberta prowadzi do niejednakowego
    traktowania podatnika -- tego samego podatnika i jego współmałżonka, w
    zalezności od tego czy DR został wydany, a jeżeli tak to co jest wpisane w
    tym DR.

    > Prawdopodobnie tak by orzekł!

    [1]

    Tylko mam wrażenie, że to znowu podatnik musi udowodnić, że nie jest
    wielbłądem, i Robert to niejako wspiera.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]