  • 1. Data: 2004-01-22 18:15:40
    Temat: za chorobę
    Od: sonia <a...@t...pl>

    Witam dyskutantów.
    Chciałabym się zapytać o taką rzecz. Pracownik ma zwolnienie lekarskie i powiedzmy za
    10 dni wypłacam mu wyn.chorobowe lub zasiłek. Ale jak wyliczam wynagrodzenie za
    pozostałe dni które przepracował: wiadomo że płacę zasadniczą dziele przez 30 dni i
    mnożę przez ilość dni przepracowanych. Ale czy tak samo robię z np. premią
    uznaniową, dodatkiem funkcyjnym, dodatkiem za odp. materialną? Osoba która
    poprzednio to wyliczała rzeczywiście wszystko pomniejszała, ale ja mam pewne
    wątpliwości.
    Dzieki za odpowiedz.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2004-01-22 19:45:54
    Temat: Re: za chorobę
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik sonia napisał:
> [...]
    > która poprzednio to wyliczała rzeczywiście wszystko pomniejszała, ale
    > ja mam pewne wątpliwości. Dzieki za odpowiedz.

    Z zasady jest tak że jeżeli jakis składnik wchodzi do podstawy
    naliczania wynagrodzenia chorbpowego to za reszte miesiąca odpowiednio
    sie go pomniejsza.

    Premia uznaniowa to premia uznaniowa - skoro nie ma stalej okreslonej
    kwoty to nie bardzo jest co pomniejszać. Na dodatek premia wchodzi na
    100% do podstawy obliczenia wynagrodzenia chorobowego a więc pracownik w
    wynagrodzeniu chorobowym dostaje już premię wyliczona jako średnia z
    premii z poprzednich miesięcy. Co do jej reszty - tej za okres
    przepracowany - to z samej zasady uznaniowości wychodzi że może byc, nie
    musi i w takiej wysokości w jakiej się pracodawcy przysniło.

    Co do różnych dodatków, to jak mówiłam na wstepie - jeżeli były brane
    pod uwage przy podstawie chorobwego to należy (mozna) je pomniejszyc.
    Jeżeli nie były brane to powinny zostać wypłacone w wysokości zgodnej z
    wewnetrznymi przepisami zakłagu (regulamin wynagradzania).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-29 12:59:29
    Od: e...@g...pl (else)

    >Ale jak wyliczam wynagrodzenie za pozostałe dni które przepracował: wiadomo
    że płacę zasadniczą dziele
    > przez 30 dni i mnożę przez ilość dni przepracowanych.
    hmm, to policz sobie co bedzie gdy pracownik chorowal 0 (ZERO) dni..
    Bożena