  • 1. Data: 2004-01-22 18:17:53
    Temat: Faktura - bylo setki razy
    Od: "NoMad" <n...@n...pl>

    Jestem leniem - przyznaje.

    Sprzedaje 20 x 4.0zl brutto (vat 22%)
    Paragon:
    Kwota netto ? - 65,57
    VAT 14,43
    Kwota bruto 80,0

    I teraz - wychodzi mi ze 1 szt = 4.0 brutto czyli 3,28 netto
    VAT / szt. - 0,72
    20 x 0,72 = 14,4

    No i wychodzi roznica. Podobno moze byc jakas roznica miedzy
    poszczegolnymi wyliczonymi pozycjami (i podatkami) a podsumowaniem
    (ktore musi byc zgodnie z paragonem).

    Czy ktos moglby pomoc? Ew. odeslac mnie do konkretnego zrodla ?

    Z gory dzieki, sorki za lenistwo

    NoMad

  • 2. Data: 2004-01-22 18:43:02
    Temat: Re: Faktura - bylo setki razy
    Od: "Aśka" <s...@i...pl>

    Użytkownik "NoMad" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (ktore musi byc zgodnie z paragonem).
    >
    > Czy ktos moglby pomoc? Ew. odeslac mnie do konkretnego zrodla ?

    Ja tez jestem leniem ale nabijam wszystko na kase fiskalna. Zawsze
    bezkompromisowo przyjmuje to co mi kasa powie... Jak jest "fiskalna" to musi
    byc madra ;).

    pzdr
    aska

  • 3. Data: 2004-01-22 18:53:33
    Od: "NoMad" <n...@n...pl>

    "Aśka" <s...@i...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Ja tez jestem leniem ale nabijam wszystko na kase fiskalna. Zawsze
    > bezkompromisowo przyjmuje to co mi kasa powie... Jak jest "fiskalna"

    Aska!
    Moze zle napisalem. Ty faktycznie jestes leniem, ja przynajmniej tne
    cytaty :)
    A tak powaznie - kasa nie musi byc madra, ale niestety to co wydrukuje o
    to sie upomni US.
    A pytanie jest - jak wystawic fakture na podstawie takiego paragonu. W
    podsumie oczywiscie bedzie to co na paragonie, ale nie bedzie sie
    zgadzac z wartoscia poszczegolnych pozycji. Stad moj bol.
    Moze ktos mi z tym pomoze.

    NoMad

  • 4. Data: 2004-01-22 19:02:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2004, NoMad wrote:

    >+ Jestem leniem - przyznaje.

    ...bo było setki razy.

> [...]
    >+ No i wychodzi roznica. Podobno moze byc jakas roznica miedzy
    >+ poszczegolnymi wyliczonymi pozycjami (i podatkami) a podsumowaniem

    Nie tak. Dopuszcza się co najmniej 3 różne sposoby rozliczania
    "sumarycznego" VAT. Inaczej *wyznaczasz* ten VAT - i stąd
    różnice !
    Po prostu: licząc "od brutta" *nie* wyznaczaj podsumowań netto
    przez sumowanie "pozycji", tylko licz wartości netto *również*
    od brutta !
    Poprzestawiaj sobie kolumny jeśli inaczej cię to w oczy kole ;)

    >+ Czy ktos moglby pomoc? Ew. odeslac mnie do konkretnego zrodla ?

    1. Ustawa o podatku od towarów i usług
    2. Rozporządzenie z 22 marca 2002 nt. f-r VAT !

    To o co pytasz jest ukryte - znajdziesz szukając tak:
    - przy stosowaniu cen urzędowych wolno liczyć ceny "od brutta"
    - przy stosowaniu cen umownych wolno stosować punkt wyżej
    wymieniony :)

    >+ Z gory dzieki, sorki za lenistwo

    Co ty sobie myślisz, jeszcze za wspieranie lenistwa oberwę ;> !
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-01-22 23:33:39
    Od: "NoMad" <n...@n...pl>

    ezjan.zabrze.pl...

    > ...bo było setki razy.

    No to moze teraz napisze cos czego jeszcze nie bylo.

> [...]
    > Po prostu: licząc "od brutta" *nie* wyznaczaj podsumowań netto
    > przez sumowanie "pozycji", tylko licz wartości netto *również*

    Sprzedajac usluge ktos juz wystawil paragon. Podobno nie ma z tym
    problemu - wystarczy dolaczyc paragon do kopii i nie ksieguje sie tej
    faktury (lub robi to inaczej) w taki sposob ze nie placi sie podatku po
    raz drugi.
    Ale teraz pytanie(a):
    1) Czy podatek sumaryczny na fakturze musi byc identyczny jak na
    paragonie ?
    2) Jesli tak to jak podatek liczy kasa fiskalna zebym mogl wystawic
    identyczna fakture.

    Dzieki - jesli bylo przepraszam :)

    NoMad

  • 6. Data: 2004-01-23 08:15:52
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    > 2) Jesli tak to jak podatek liczy kasa fiskalna zebym mogl wystawic
    > identyczna fakture.

    NETTO = BRUTTO - VAT(brutto)

  • 7. Data: 2004-01-23 09:13:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jan 2004, NoMad wrote:
    [...]
    >+ No to moze teraz napisze cos czego jeszcze nie bylo.

    Może było "innymi słowami" :)

> [...]
    >+ problemu - wystarczy dolaczyc paragon do kopii i nie ksieguje sie tej
    >+ faktury (lub robi to inaczej) w taki sposob ze nie placi sie podatku po

    Zgadza się.

    >+ Ale teraz pytanie(a):
    >+ 1) Czy podatek sumaryczny na fakturze musi byc identyczny jak na
    >+ paragonie ?

    IMO tak.

    >+ 2) Jesli tak to jak podatek liczy kasa fiskalna zebym mogl wystawic
    >+ identyczna fakture.

    Kilkanaście minut temu posłałem już właściwy cytat z ustawy, no to
    nie będę się narażał modemowcom kolejną kopią :) (tam są "urzędowe"
    zaokrąglenia dla poszczególnych stawek). Oczywiście nie zawadzi
    na kilku przykładach sprawdzić czy się zgadza :), ale "to" powinno
    być to :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-01-23 09:17:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2004, NoMad wrote:
    >+ "Aśka" <s...@i...pl> wrote in message
    [...]
> [...]

    >+ podsumie oczywiscie bedzie to co na paragonie, ale nie bedzie sie
    >+ zgadzac z wartoscia poszczegolnych pozycji. Stad moj bol.

    Nie, nie :)
    Spróbuj sobie zrobić w jakimś arkuszu "modele faktur" dla wszystkich
    trzech[1] dopuszczalnych sposobów rozliczania VAT.
    Jak raz to przejdziesz :) co z czego się liczy, to później już
    trudno będzie cię zaskoczyć.
    [1] powinno być: "znanych jako dopuszczalne", bo wcale pewien nie
    jestem czy nie ma jeszcze jakiegoś innego :] !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-01-23 13:41:55
    Od: "NoMad" <n...@n...pl>

    Dzieki bardzo za pomoc wszystkim.

    NoMaD

  • 10. Data: 2004-01-23 15:13:16
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    NoMad wrote:

    > Dzieki bardzo za pomoc wszystkim.
    >
    > NoMaD

    Niesmalo chcialem zauwazyc ze my tylko dyskutujemu,
    bo za pomaganie w sprawach podatkowych bez stosownych licencji
    to straszne kary sa...

    Boguslaw