  • 1. Data: 2004-01-22 15:24:26
    Temat: Re: zmiany w s.c. a odpowiedzialnosc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2004, Monika wrote:

    >+ Witam!
    >+ Czy przy zmianach wspolnikow w spolce cywilnej nowy wspolnik odpowiada przed
    >+ Urzedem Skarbowym na przyklad za minione okresy, kiedy to wspolnikiem
    >+ jeszcze nie byl?

    Firmą osoby fizycznej jest jest imię i nazwisko.
    Przy S.C. zmiana wspólnika powoduje iż powstaje *nowa* firma :)
    Trzeba rozliczyć majtek, remanent, ....
    Przynajmniej AFAIK & AFAIR !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 2. Data: 2004-01-22 15:56:35
    Temat: zmiany w s.c. a odpowiedzialnosc
    Od: "Monika" <s...@w...pl>

    Witam!
    Czy przy zmianach wspolnikow w spolce cywilnej nowy wspolnik odpowiada przed
    Urzedem Skarbowym na przyklad za minione okresy, kiedy to wspolnikiem
    jeszcze nie byl? Zalozmy bowiem, ze wstepuje do dwuosobowej spolki. Po
    miesiacu wstepuje rowniez moj maz, a po kilku nastepnych tygodniach dwoch
    pierwszych wspolnikow wystepuje ze spolki. No i co w razie kontroli?
    Normalnie odpowiadamy za te lata kiedy trzeba przechowywac dokumenty? Czy
    mozna w umowie te odpowiedzialnosc jakos wykluczyc? Pewnie nie... No bo kto
    wtedy odpowiada przed fiskusem?
    Pozdrawiam
    Monika
    Ps. Przepraszam za zdublowanie, ale mi sie zegar poprzestawial...

  • 3. Data: 2004-01-23 10:15:00
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Firmą osoby fizycznej jest jest imię i nazwisko.
    > Przy S.C. zmiana wspólnika powoduje iż powstaje *nowa* firma :)
> [...]

    Chodzi o zobowiazania...
    Owszem, remanent,.Pit..VAT.. itd..
    Ale nie przeprowadzasz procedury likwidacji i ponownej rjestracji
    s.c. jak o "podatnika VAT".

    Mysle zw monka pyta o to KTO odpowiada za zobowiazaia spolki o ktorych
    "nie wiadomo". Np mile panie z US stwierdza, ze 2 lata temu
    cos zle zaksiegowano i... trzeba zwrocic niesluszie odliczony VAT...

    Na rozum powini odpowiadac wspolnicy z okresu kiedy
    ten VAT nieslusznie odlizono..
    Ale wiesz przeciez co jest wart rozum w zderzeniu z ustawami podatkowymi..

    Boguslaw