  • 1. Data: 2004-01-22 14:21:00
    Temat: zus a ryczałt
    Od: "Dariusz Dudek" <dariusz.dudek@ble_idea.net.pl>

    Witam,

    Czy będąć na ryczałcie w książce przychodów mam uwzgledniać sumy zapłacone
    do ZUSu
    za ubezpiecznie społeczne i zdrowotne.

    Dariusz Dudek

  • 2. Data: 2004-01-22 14:50:37
    Temat: Re: zus a ryczałt
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Dariusz Dudek napisał:

    > Witam,
    >
    > Czy będąć na ryczałcie w książce przychodów mam uwzgledniać sumy zapłacone
    > do ZUSu
    > za ubezpiecznie społeczne i zdrowotne.
    Nie, bo to nie przychody.

    Ale składki odliczasz sobie - społeczne od przychodu (proporcjonalnie
    wg. stawek opodatkowania), zdrowotne od podatku.
    W ciągu roku robisz to "w locie" bo nie składa sie deklaracji.
    Na koniec roku ładnie wszystko sumujesz w PIT-28. ;-)

    Maddy "4 pit-28 ida sobie jutro do US" ;-)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl