    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: za chorobę
    Date: Thu, 22 Jan 2004 20:45:54 +0100

    Użytkownik sonia napisał:
    > Witam dyskutantów. Chciałabym się zapytać o taką rzecz. Pracownik ma
    > zwolnienie lekarskie i powiedzmy za 10 dni wypłacam mu wyn.chorobowe
    > lub zasiłek. Ale jak wyliczam wynagrodzenie za pozostałe dni które
    > przepracował: wiadomo że płacę zasadniczą dziele przez 30 dni i mnożę
    > przez ilość dni przepracowanych. Ale czy tak samo robię z np. premią
    > uznaniową, dodatkiem funkcyjnym, dodatkiem za odp. materialną? Osoba
    > która poprzednio to wyliczała rzeczywiście wszystko pomniejszała, ale
    > ja mam pewne wątpliwości. Dzieki za odpowiedz.

    Z zasady jest tak że jeżeli jakis składnik wchodzi do podstawy
    naliczania wynagrodzenia chorbpowego to za reszte miesiąca odpowiednio
    sie go pomniejsza.

    Premia uznaniowa to premia uznaniowa - skoro nie ma stalej okreslonej
    kwoty to nie bardzo jest co pomniejszać. Na dodatek premia wchodzi na
    100% do podstawy obliczenia wynagrodzenia chorobowego a więc pracownik w
    wynagrodzeniu chorobowym dostaje już premię wyliczona jako średnia z
    premii z poprzednich miesięcy. Co do jej reszty - tej za okres
    przepracowany - to z samej zasady uznaniowości wychodzi że może byc, nie
    musi i w takiej wysokości w jakiej się pracodawcy przysniło.

    Co do różnych dodatków, to jak mówiłam na wstepie - jeżeli były brane
    pod uwage przy podstawie chorobwego to należy (mozna) je pomniejszyc.
    Jeżeli nie były brane to powinny zostać wypłacone w wysokości zgodnej z
    wewnetrznymi przepisami zakłagu (regulamin wynagradzania).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl