eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikupiłam od developera mieszkanie w 2001 i odliczyłam od podatku › kupiłam od developera mieszkanie w 2001 i odliczyłam od podatku
  • Data: 2003-03-07 14:57:38
    Temat: kupiłam od developera mieszkanie w 2001 i odliczyłam od podatku
    Od: botwinka <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    załamałam się dzisiaj po wizycie w US.
    A mianowicie:
    kupiłam od developera mieszkanie w 2001 i odliczyłam od podatku.
    Dowiedziałam się już, że nabyłam prawo tylko do ulgi budowlanej, bo nie
    miałam żadnego rachunku na zakup chociażby metra parkietu w 2001, czyli
    pieniążki poszły się paść.
    Chlip chlip :-(((((((((((
    Ale... ale od czego google ;-)
    wygooglałam w wątku "zmiana stanowiska US co do tytulu prawnego lokalu
    " z dnia 2002-11-12 i tam stoi napisane:
    "dnia 17.10.2002 urzedy skarbowe dostaly informacje z ministerstwa ze
    tytulem prawnym zajmowanego lokalu - nowozakupionego - jest
    wywiazanie sie z umowy zakupu miedzy stronami kupujacy-developer, a nie
    jak dotychczas akt notarialny. Wiec od momentu zaplacenia ostatniej raty
    i otrzymania kluczy lokal stanowi wlasnosc prywatna."
    Bym bardzo chciała dostać linka/ew. podstawę prawną.
    Za ch*.*ę mój US nie honoruje tego a US w dzielnicy obok tak.
    Zatem jestem w kropce.
    Pomocy

    Jeszcze jedno:
    odebrałam mieszkanie protokołem zdawczo-odb. od developera w maju 2002 a
    akt notarialny z przeniesieniem prawa własności na mnie mam z
    października 2002. A wszystkie rachunki remontowe spomiędzy maja i
    października 2002. I US kwestionuje moje prawo do własności ww lokalu i
    nie mogę odliczać nic, czyli te pieniądze też poszły się paść.
    Nie ma żadnej na to rady?
    Jak to widzicie?
    W umowie przedwstępnej mam wpis, że developer "zobowiązuje się do
    zawarcia umowy sprzedaży lokalu.." oraz "wydanie w posiadanie lokalu
    Przyszłemu Właścicielowi nastąpi protokolarnie po odbiorze zadania
    inwestycyjnego od wykonawcy inwestycji"
    czyli ja mam prawo do ww lokalu i mogę korzystać z ulgi czy nie?

    --
    Pozdrawiam Botwinka