eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikupiłam od developera mieszkanie w 2001 i odliczyłam od podatku › Re: kupiłam od developera mieszkanie w 2001 i odliczyłam od podatku
  • Data: 2003-03-10 07:32:10
    Temat: Re: kupiłam od developera mieszkanie w 2001 i odliczyłam od podatku
    Od: "Marcin Sławicz" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No to po koleji.
    > 1. Przed zasiedleniem mieszkania masz do dyspozycji tylko dużą ulgę
    > budowlaną, w ramach której wrzucaasz wszystko: budowę/zakup mieszkania i
    > jego wykończenie.

    Tu masz pełną rację. Jednak w punkcie drugim sam(a) sobie zaprzeczasz:

    > 2. Duża ulga budowlana skończyła się wraz z końcem 2001 roku.
    >
    > Wnioski.
    > Wszystko co kupiłaś pomiędzy początkiem 2002 roku, a datą zasiedlenia nie
    ma
    > od czego odliczyć.
    > Wydatków z tego okresu nie możesz niestety już dokładać do dużej ulgi
    > budowlanej, bo jej w 2002 roku nie ma.

    Botwinka nabyła w 2001 roku prawo do dużej ulgi budowlanej, co pozwala jej
    odliczać wszystkie wydatki na zakup mieszkania i jego wykończenie poniesione
    do końca 2004 roku lub do momentu zasiedlenia (chodzi o daty faktur,
    natomiast odliczanie od podatku może następować przez wiele kolejnych lat,
    aż do wyczerpania ulgi).
    Wydatki poniesione do momentu zasiedlenia mieszkania można wrzucić do ulgi
    budowlanej. Od momentu zasiedlenia mieszkania (co niestety nie jest ściśle
    zdefiniowane i nie musi się np. pokrywać z zameldowaniem) wydatki na
    wykończenie wrzucasz do ulgi remontowej, pod warunkiem, że masz już prawo
    własności (tutaj akt notarialny).
    Pozdrawiam,
    Marcin