eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikupiłam od developera mieszkanie w 2001 i odliczyłam od podatku › Re: kupiłam od developera mieszkanie w 2001 i odliczyłam od podatku
  • Data: 2003-03-20 07:51:22
    Temat: Re: kupiłam od developera mieszkanie w 2001 i odliczyłam od podatku
    Od: "Marcin Sławicz" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ?? na pewno prawo własnosci(akt notarialny)? - w ustawie jest chyba 'tytuł
    > prawny do lokalu' - podobno MF wydalo jakies pismo z interpretacja tego
    > pojecia - nie wiecie gdzie je mozna znalezc???? - bo ja akurat mam
    odwrotnie -
    > chcialbym odliczac sobie ulge remontowa od momentu przekazania mieszkania
    przez
    > dewelopera (protokol przekazania) - ale US zakwestionowla mi prawo do tego
    > 2001 roku

    W ustawie jest rzeczywiście mowa o tytule prawnym do lokalu. Może to być np.
    umowa najmu. Jednak w przypadku kupna nowego mieszkania od developera jest
    to akt notarialny. Być może urzędy skarbowe mają jakieś wytyczne odnośnie
    protokołów odbioru mieszkania, ale ja nic na ten temat nie znalazłem.
    Ustawa mówi wyraźnie: ulga budowlana do momentu zasiedlenia mieszkania; ulga
    remontowa od momentu posiadania tytułu prawnego. W praktyce może być pewien
    okres, kiedy działają obie ulgi, ale może też być tak, że nie masz już dużej
    ulgi (bo zasiedliłeś mieszkanie), ale nie masz jeszcze prawa do ulgi
    remontowej (bo czekasz na spisanie aktu notarialnego).
    Osobną sprawą jest interpretacja poszczególnych terminów przez US (przede
    wszystkim "moment zasiedlenia").
    Pozdrawiam,
    Marcin