  • Data: 2010-03-04 07:46:15
    Temat: koszt uzyskania przychodu - limit roczny czy m-czny?
    Od: badzio <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    jak to jest z gornym limitem kosztu uzyskania przychodu? Liczy sie on
    w skali roku czy w skali m-ca? Wiem ze rocznie wynosi on 1335 w
    przypadku (lub cos powyzej 1600 jesli pracownik dojezdza do innej
    miejscowosci niz jest zameldowany). Slyszalem tez o m-cznym limicie,
    111zl (dla 'normalncyh' kosztow). Alee ten m-czny limit ma jakies
    umocowanie prawne czy wynika z podzielenia 1335zl przez 12m-cy?
    Przyklad - pracownik ma pensje w wysokosci 2000 zl brutto, ale przez 9-
    mcy byl na urlopie (kolejno) macierzynskim, wypoczynkowym i
    wychowawczym (darmowym). Wg pracodawcy przy wynagrodzeniu za urlopy
    macierzynski/wypoczynkowy nie uwzglednia sie kosztu uzyskania
    przychodu (czyli do podstawy opodatkowania bierze sie 100% a nie 80%
    pensji). Ale przez 3m-ce byla wyplacana 'normalna' pensja z
    uwzglednieniem kosztow uzyskania przychodu. Wiec jakie sa koszty z
    tych 3m-cy? Wg mnie to: 20% * 2000zl = 400zl m-cznie. Przez 3m-ce daje
    to 1200zl, co miesci sie w limicie rocznym 1335zl. Ale z drugiej
    strony koszt m-czny 400zl jest wiekszy niz wspomniany limit 111zl.
    Zatem moje pytanie - obowiazuje i roczny i m-czny limit czy tez tylko
    roczny czy tez tylko m-czny?
    Z gory dzieki za info