eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikoszt uzyskania przychodu - limit roczny czy m-czny? › Re: koszt uzyskania przychodu - limit roczny czy m-czny?
  • Data: 2010-03-04 15:24:09
    Temat: Re: koszt uzyskania przychodu - limit roczny czy m-czny?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 4 Mar 2010, badzio wrote:

    > Nie, bez sensu jest dla mnie to ze jest limit m-czny. Roczny bym
    > zrozumial ale i taki i taki?

    Ktoś np zarabia 5 miesięcy. Albo dwa tygodnie.
    Dlaczego ma mieć roczny "bonus" do podatku, skoro kosztów taka
    praca spowoduje mało?

    > Poza tym, suma limitow miesieczncyh daje
    > wlasnie limit roczny (111,25 * 12 = 1335)

    Tylko w częstych rzadkich przypadkach ;)
    Znaczy przypadkach które stanowią bardzo istotną większość
    ilości zdarzeń, ale tylko małą częśc kombinacji zdarzeń
    możliwych jak ktoś się przenosi/przeprowadza.

    >>   KUP jest "ze stosunku pracy" (sprawdź w cytacie), a *NIE*
    >> "z okazji przychodzenia do pracy".
    >>
    >>> pracodawca podczas wyplacania pensji nie uwzglednial kosztow,
    >>> tlumaczac ze za urlop wypoczynkowy oraz macierzynski koszty nie
    >>> przysluguja.
    >>
    >>   Zapodaj jaką podstawę prawną podał
    [...]
    > Generalnie nie podali podstawy prawnej, powiedzieli tylko ze podczas
    > urlopu wypoczynkowego/macierzynskiego pracownik nie swiadczy pracy
    > wiec nie ponosi kosztow z tym zwiazanych (co na chlopski rozum moze
    > miec sens)

    Ale koszty *nie są* powiązane z *pracą*, powiązane są z *wynagrodzeniem
    pochodzącym ze stosunku pracy*.
    Z tym że ktoś pieniądze dostaje za to, że ma podpisaną umowę o pracę,
    a niekoniecznie z tym że przychodzi do pracy albo nie :D

    Tego zresztą tyczyła moja uwaga nt. "nie wiadomo skąd wziętych"
    pozytywnych (!) dla podatników interpretacji US, dotyczacych przypadków
    kiedy pracownik pracuje, a nie dostaje wynagrodzenia w danym miesiącu.
    Dajmy na to: zmienia pracę z płatnej "z góry" na płatną "z dołu".
    Bądź pracodawca płaci którąś pensję "z poślizgiem".
    Albo cos podobnego.
    Ustawa nie przewiduje wtedy "kosztów z okazji chodzenia do pracy"!

    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_frm/thread/8626780ec0b41f0a#

    Pytanie sugeruje, że mogło Ci chodzić o to czy koszty są podwyższone,
    a do tego się nie wtykam :D
    (acz przyznaję, że 1. część pytania jest wprost o koszty)
    Co do googlania to jureq już Cię zasypał linkami :)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1