  • Data: 2010-03-04 08:47:50
    Temat: Re: koszt uzyskania przychodu - limit roczny czy m-czny?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 3 Mar 2010, badzio wrote:

    > Witam,
    >
    > jak to jest z gornym limitem kosztu uzyskania przychodu? Liczy sie on
    > w skali roku czy w skali m-ca? Wiem ze rocznie wynosi on 1335 w
    > przypadku (lub cos powyzej 1600 jesli pracownik dojezdza do innej
    > miejscowosci niz jest zameldowany). Slyszalem tez o m-cznym limicie,
    > 111zl (dla 'normalncyh' kosztow). Alee ten m-czny limit ma jakies
    > umocowanie prawne czy wynika z podzielenia 1335zl przez 12m-cy?

    Tu masz podstawę prawną, przełóż sobie na polski:
    +++
    2. Koszty uzyskania przychodów z tytułu stosunku
    służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego
    stosunku pracy oraz pracy nakładczej:

    1) wynoszš 111 zł 25 gr miesięcznie,
    a za rok podatkowy nie więcej niż 1.335 zł, w przypadku
    gdy podatnik uzyskuje przychody z tytułu jednego
    stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego
    stosunku pracy oraz pracy nakładczej,

    2) nie mogš przekroczyć łšcznie 2.002 zł 05 gr
    za rok podatkowy, w przypadku gdy podatnik uzyskuje
    przychody równoczeœnie z tytułu więcej niż jednego
    stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego
    stosunku pracy oraz pracy nakładczej,

    3) wynoszš 139 zł 06 gr miesięcznie, a za rok
    podatkowy łšcznie nie więcej niż 1.668 zł 72 gr,
    w przypadku gdy miejsce stałego lub czasowego zamieszkania
    podatnika jest położone poza miejscowoœciš, w której
    znajduje się zakład pracy, a podatnik nie uzyskuje
    dodatku za rozłškę,

    4) nie mogš przekroczyć łšcznie 2.502 zł 56 gr
    za rok podatkowy, w przypadku gdy podatnik uzyskuje
    przychody równoczeœnie z tytułu więcej niż jednego
    stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego
    stosunku pracy oraz pracy nakładczej, a miejsce
    stałego lub czasowego zamieszkania podatnika jest
    położone poza miejscowoœciš, w której znajduje się
    zakład pracy, a podatnik nie uzyskuje dodatku za rozłškę.
    ---

    > Przyklad - pracownik ma pensje w wysokosci 2000 zl brutto, ale przez 9-
    > mcy byl na urlopie (kolejno) macierzynskim, wypoczynkowym i
    > wychowawczym (darmowym). Wg pracodawcy przy wynagrodzeniu za urlopy
    > macierzynski/wypoczynkowy nie uwzglednia sie kosztu uzyskania
    > przychodu

    <grek mode>
    Te urlopy nie wynikają ze stosunku pracy?
    <\grek mode>

    pzdr, Gotfryd