  • 1. Data: 2003-11-02 10:33:24
    Temat: komputer składak
    Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl>

    Witam,

    jak się ma kupienie części komputerowy i złożenie ich w komputer do
    wpisania tego w koszty przy KPiR?
    --
    Pozdrufy
    Didlo

  • 2. Data: 2003-11-04 11:05:06
    Temat: Re: komputer składak
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Nov 2003, Didlo wrote:

    >+
    >+ Witam,
    >+
    >+ jak się ma kupienie części komputerowy i złożenie ich w komputer do
    >+ wpisania tego w koszty przy KPiR?

    Zapoznałeś się już z w archiwum groups.google (->zaawansowane)
    z pojęciami "środek trwały", "amortyzacja" i "produkcja" ?
    :)
    No, chyba że komp będzie "wyposażeniem"...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-04 16:19:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2003, Didlo wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Gdyby chodziło o "cały" komputer kupiony w sklepie, to nie ma problemu.

    Powiedz jak go chcesz sklasyfikować :), jak kosztuje mniej niż
    1500 zł może być wyposażeniem. IMO pomysł średni, ale można :)
    Załóżmy że ma być ŚT:

    >+ Ale mi chodzi o to, że kupuję sobie na firmę - (dz. godp. ) części,
    >+ wszystkie jakie muszą "utworzyć" komputer i sama sobie z nich składam
    >+ komputer ( na potrzeby mojej firmy). Mam oczywiscie faktury na
    >+ poszczególne częsci. I co teraz? Czy części wpisuję do kosztów?

    Jeśli komp ma być ŚT - to *oczywiście* nie.
    Produkujesz u siebie komputer, zgadza się ?
    No to *wszystkie* poniesione w związku z tym koszty (przechlapane
    jak składa ci go etatowy pracownik, kto to będzie liczył :>)
    ładnie spisujesz. Nie musisz spisywać, ale wtedy za 6 lat musisz
    umieć powiedzieć co się stało z poz. 5 faktury RPTC/12/03 :],
    osobiście bym polecał spisanie oraz opis na fakturze.
    Możesz jakoś zatytułować ów spis jak chcesz, np. "protokół".
    Wartość tego "spisu" do EŚT.
    Wg wartości podejmujesz decyzję o sposobie amortyzacji: do
    3,5 kzł możesz zaaplikować jednorazową, zawsze możesz
    dać przyspieszoną (dla "środka podlegającego szybkiemu
    postępowi" !!).
    I raty amortyzacyjne idą w KUP - do KPiR !

    VATu do tej kołomyjki nie plączesz - VAT odliczasz zaraz
    po zakupie, tak jak "od wszystkiego".

    >+ Czy komputer do wyposażenia?

    Tylko jak wystarczająco tani - wtedy *możesz*.
    Ale nie musisz. Ja bym nie dawał, tak "na wszelki wypadek"
    (a nuż dokupisz coś drogiego i będziesz nam głowę suszyć
    jak z wyposażenia zrobić ŚT :)).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-04 17:12:25
    Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Zapoznałeś się już z w archiwum groups.google (->zaawansowane)
    > z pojęciami "środek trwały", "amortyzacja" i "produkcja" ?
    > :)

    Tak

> [...]

    wszystkie jakie muszą "utworzyć" komputer i sama sobie z nich składam
    komputer ( na potrzeby mojej firmy). Mam oczywiscie faktury na
    poszczególne częsci. I co teraz? Czy części wpisuję do kosztów? Czy
    komputer do wyposażenia?

    Didlo

  • 5. Data: 2003-11-04 20:57:16
    Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > Ale nie musisz. Ja bym nie dawał, tak "na wszelki wypadek"
    > (a nuż dokupisz coś drogiego i będziesz nam głowę suszyć

    Wielkie dzięki za wyjaśnienia. Ja dopiero zaczynam poznawać
    skomplikowany świat podatków itp. :-)
    I gdybyś był tak dobry to mam jeszcze jedno pytanie ( już chyba
    ostatnie :-))

    Gdybym kupiła osobno monitor i osobno skrzynkę (komputer). I chciałabym
    to osobno w koszty wrzucić czyli 1.monitor i 2.skrzynka (żeby zmniejszyć
    podatek). To mogę tak zrobić? US się nie przyczepi, że monitor+
    skrzynka=komputer i wobec tego należało to do EŚT ? Zakładając
    oczywiście że zmieściłabym się w kwotach granicznych dla wyposażenia.

    --
    Pozdrufy
    Didlo

  • 6. Data: 2003-11-04 22:37:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2003, Didlo wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ I gdybyś był tak dobry to mam jeszcze jedno pytanie ( już chyba

    Tia... moment a uwierzę :) !
    Znaczy: najbardziej wierzę w to "chyba" :), wiem po sobie
    (kiedy zacząłem).

> [...]
    >+ Zakładając
    >+ oczywiście że zmieściłabym się w kwotach granicznych dla wyposażenia.

    Zależy od kwoty.
    Jak monitor+skrzynka < 3500 zł [1] to może nie, bo zmiana
    klasyfikacji nie powoduje skutków podatkowych (przy założeniu
    że "w razie gdyby" twardo postawisz że to jest WYPOSAŻENIE).
    Ale ponad 3500 zł masz jak w banku... Ileś-tam procesów
    przed NSA jest jednoznaczną wykładnią że tak nie wolno i już.
    Ponadto... wyposażenie to *są* ŚT, tylko wolno je inaczej
    księgować :), i prawdę mówiąc nie wiem jak rozpatrywać
    "produkcję wyposażenia" :[, a dokładniej czy zasada zaliczenia
    w KUP dopiero jak jest "kompletne i sprawne" też ma obowiązywać.

    Zeznaję że ja bym sobie odpuścił i poczekał na "skompletowanie" :)
    BTW:
    [1]. Monitor+skrzynka=3499 zł.
    W tym momencie pada pytanie: "a bez kabelka do prądu toto
    działa" ? "nie, musi być". "no to 2 zł za używany kabelek,
    prosimy odsetki karne i coś tam jeszcze" :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-11-04 22:40:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2003, Didlo wrote:
    [...]
> [...]
    >+ podatek). [...]
    >+ oczywiście że zmieściłabym się w kwotach granicznych dla wyposażenia.

    Coś jeszcze: mniemałem że miałaś na myśli kwotę *łączną*,
    za całość. Ale tak zaczynam podejrzewać że masz na myśli
    przypadek "1600 monitor" i "2000 skrzynka". Wtedy OCZYWIŚCIE
    jest to ŚT do EŚT !
    I amortyzować. Przyspieszone lub "bezrobotnie przyspieszone" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)