    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: komputer składak
    Date: Tue, 4 Nov 2003 23:37:39 +0100

    On Tue, 4 Nov 2003, Didlo wrote:
    [...]
    >+ > Jeśli komp ma być ŚT - to *oczywiście* nie.
    >+ > Produkujesz u siebie komputer, zgadza się ?
    [...]
    >+ I gdybyś był tak dobry to mam jeszcze jedno pytanie ( już chyba
    >+ ostatnie :-))

    Tia... moment a uwierzę :) !
    Znaczy: najbardziej wierzę w to "chyba" :), wiem po sobie
    (kiedy zacząłem).

    >+ Gdybym kupiła osobno monitor i osobno skrzynkę (komputer). I chciałabym
    >+ to osobno w koszty wrzucić czyli 1.monitor i 2.skrzynka (żeby zmniejszyć
    >+ podatek). To mogę tak zrobić? US się nie przyczepi, że monitor+
    >+ skrzynka=komputer i wobec tego należało to do EŚT ?
    >+ Zakładając
    >+ oczywiście że zmieściłabym się w kwotach granicznych dla wyposażenia.

    Zależy od kwoty.
    Jak monitor+skrzynka < 3500 zł [1] to może nie, bo zmiana
    klasyfikacji nie powoduje skutków podatkowych (przy założeniu
    że "w razie gdyby" twardo postawisz że to jest WYPOSAŻENIE).
    Ale ponad 3500 zł masz jak w banku... Ileś-tam procesów
    przed NSA jest jednoznaczną wykładnią że tak nie wolno i już.
    Ponadto... wyposażenie to *są* ŚT, tylko wolno je inaczej
    księgować :), i prawdę mówiąc nie wiem jak rozpatrywać
    "produkcję wyposażenia" :[, a dokładniej czy zasada zaliczenia
    w KUP dopiero jak jest "kompletne i sprawne" też ma obowiązywać.

    Zeznaję że ja bym sobie odpuścił i poczekał na "skompletowanie" :)
    BTW:
    [1]. Monitor+skrzynka=3499 zł.
    W tym momencie pada pytanie: "a bez kabelka do prądu toto
    działa" ? "nie, musi być". "no to 2 zł za używany kabelek,
    prosimy odsetki karne i coś tam jeszcze" :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)