  • 1. Data: 2003-11-02 11:11:52
    Temat: Czy moge sprzedawac oprogramowanie nie zakladajac dzialalnosci gospodarczej?
    Od: "ss" <s...@h...pl>

    Witam Grupowiczow.
    Jesli tak, to w jakim zeznaniu podatkowym musze wykazac dochody
    z tego tytulu?

    Pozdrawiam
    Slawek.

  • 2. Data: 2003-11-02 20:26:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Nov 2003, SP9LWH wrote:

    >+ Użytkownik "ss" <s...@h...pl> napisał [...]
    >+ > Chodzi mi tylko o to, czy nasze prawo dopuszcza taki sposob dystrybucji,
    >+ > bez rejestracji dzialalnosci gospodarczej, bez umowy zlecenia i bez umowy
    >+ > o dzielo. Po prostu, produkuje, sprzedaje i zeznaje...
    >+
    >+ Oczywiście. Należny podatek wynosi 75% od kwoty "po uważaniu" kontrolera:-(

    Hm... IMHO się "nie zmieści" w tej kategorii:
    +++++
    7) od dochodów z nie ujawnionych źródeł przychodów lub nie znajdujących
    pokrycia w ujawnionych źródłach
    -----

    Jak ujawni to już nie "nieujawnione" :)
    Ta część dotycząca "po uważaniu" niestety może zostać :( !

    Co oczywiście jeszcze nie znaczy że nie może dostać podsumowując
    *większej* kary za:"
    - nielegalne prowadzenie DG,
    - niezarejestrowanie DG w US,
    - niezarejestrowanie w ZUS,
    - niezarejestrowanie w GUS...
    :(

    Wersję optymistyczną :) że skoro sam się ujawnia to załapie
    się na "małą szkodliwość" pomijam :) (co zapłaceniu zaległego
    ZUSu i podatku ("po uważaniu") oczywiście nie przeszkadza :])

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-02 22:57:29
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    ale z tytułu czego?
    możesz nie zakładać działalności i dziergać na czarno, ale wtedy co
    chcesz zeznawać??
    możesz też być wolnym strzelcem i robić na umowy zlecenie lub o dzieło,
    wtedy normalnie zeznanie roczne z przysłanych ci od pracodawców PITów
    (pit-8? nie pamiętam)
    RW

  • 4. Data: 2003-11-02 23:09:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Nov 2003, SP9LWH wrote:

    >+ Użytkownik "KK" <k...@i...pl> [...]
    >+ > podatnikiem i obywatelem... dostałem kase i chciałbym się podzielić... no
    >+ > ale te 1000zł bo aby suma nie była niebanalna, to co musze zakłądac
    >+ > działalnosc itd?
    >+
    >+ Nie musisz . Możecie spisać umowę sprzedaży

    A możesz tak konkretnie wskazać pozycję w art. 10 UoPDoOF,
    do której będzie się stosowała owa transakcja ?
    Bo co do VAT, to pytaniem będzie czy US może *udowodnić*
    że program powstał na zamówienie :) (wyrok SN jest, i choć
    precedensu u nas nie ma - to swoją "wagę" ma). No ale
    z VATu domyślnie jest ostatnio "zw", na szczęscie (w oma-
    wianym przypadku, bo różnie z tym "szczęsciem" może być).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-11-03 02:51:05
    Od: "ss" <s...@h...pl>

    RobertW wrote:
> [...]

    bez rejestracji dzialalnosci gospodarczej, bez umowy zlecenia i bez umowy
    o dzielo. Po prostu, produkuje, sprzedaje i zeznaje...

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2003-11-03 06:24:01
    Od: "..alda.." <a...@a...pl>

    Użytkownik "ss" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi mi tylko o to, czy nasze prawo dopuszcza taki sposob dystrybucji,
    > bez rejestracji dzialalnosci gospodarczej, bez umowy zlecenia i bez umowy
    > o dzielo. Po prostu, produkuje, sprzedaje i zeznaje...

    a jak chcesz swoje zeznania udokumentować?
    poz
    alda

  • 7. Data: 2003-11-03 10:54:23
    Od: "SP9LWH" <j...@p...onet.pl>

  • 8. Data: 2003-11-03 13:14:54
    Od: "ss" <s...@h...pl>

    > Użytkownik "ss" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Oczywiście. Należny podatek wynosi 75% od kwoty "po uważaniu"
    > kontrolera:-(

    Wybaczcie moja mierna znajomosc prawa podatkowego, ale w naszym kraju
    wszystko jest potencjalnie realne, wiec wole zapytac.
    To czym w takim razie jest pozycja "Inne zrodla przychodow" w PIT-11?
    Abolicja podatkowa? :)

    Pozdrawiam
    Slawek.

  • 9. Data: 2003-11-03 13:32:49
    Od: "SP9LWH" <j...@p...onet.pl>

    > To czym w takim razie jest pozycja "Inne zrodla przychodow" w PIT-11?
    > Abolicja podatkowa? :)

    Żadna abolicja.
    Inne , nie pasujące do wcześniejszych rubryk, ale oficjalne z dokumentami

  • 10. Data: 2003-11-03 16:25:10
    Od: "KK" <k...@i...pl>

    Użytkownik "SP9LWH" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "ss" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Żadna abolicja.
    > Inne , nie pasujące do wcześniejszych rubryk, ale oficjalne z dokumentami

    Hm, a na przykład dzis napisałem programik który robi PIM PAM i sprzedałem
    go koledze, nie wiem czy kiedykolwniek napisze jakikolwiek programik i czy
    wogóle kiedykolwiek cos jeszcze sprzedam, ale chciałbym byc uczciwym
    podatnikiem i obywatelem... dostałem kase i chciałbym się podzielić... no
    ale te 1000zł bo aby suma nie była niebanalna, to co musze zakłądac
    działalnosc itd?
    A może jest na to jais paragraf?
    kk