  • 1. Data: 2003-11-02 09:53:28
    Temat: nieszczęsne 4 grosze
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Witam,

    w piątek miałem telefon z US, że źle policzyłem PIT 5 za wrzesień.
    Usiadłem do pitów i ...

    od kwietnia zamiast kwoty 530,08 PLN ulgi liczyłem 530,04 PLN (czyli na
    swoja niekorzyść).
    Efekt jest taki, że wszystkie deklaracje (IV-IX) są błędnie policzone co
    prezentuje poniższa tabelka (tylko końcówki groszowe dla poz 56 i 64):

    było w poz. powinno być w poz.
    56 64 56 64

    IV 0,60 0,40 0,60 0,40
    V 0,90 0,30 0,90 0,30
    VI 0,40 0,50 0,30 0,40
    VII 0,90 0,50 0,90 0,60
    VIII 0,90 1,00 0,80 0,90
    IX 1,00 0,10 0,90 0,10

    jak widać zaliczka należna za lipiec powinna być większa o 10 groszy od
    tego co rzeczywiście policzyłem i wpłaciłem, natomiast za czerwiec (i
    sierpień) nadpłaciłem 10 groszy. Narastająco zaliczki należne (i
    zapłacone) *zawsze* były większe lub równe w stosunku do wynikających ze
    skorygowanych deklaracji, więc raczej nie uszczupliłem budżetu i żadnych
    zaległości nie było.

    Mam zamiar złożyć korekty wraz z wyjaśnieniem (jedno wystarczy?), ale
    nie bardzo wiem, czy dołączyć "czynny żal" w związku z wyliczoną i
    wpłaconą w zaniżonej wysokości za lipiec zaliczką.
    --
    Tomasz Nycz
    Czasami, z nieznanych przyczyn, powstaje synapsa pomiędzy ośrodkiem

  • 2. Data: 2003-11-02 22:53:25
    Temat: Re: nieszczęsne 4 grosze
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    'Tom N' raczył napisać:

    opieram się na "PKPiR" Inforu (2003):
    "Mimo wystąpienia pewnych uchybień księgę uznaje się za rzetelną również
    wtedy
    - gdy nie wpisane lub błędnie wpisane kwoty przychodu nie przekraczają
    łącznie 0,5% przychodu wskazanego w księdze na dany rok
    - błędy spowodowały podwyższenie kwoty podstawy opodatkowania (...)"
    pozdrawiam
    RW

  • 3. Data: 2003-11-03 10:47:53
    Od: "SP9LWH" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:5lwtc04gya9u$.dlg@int15priv.dyndns.org...
    > w piątek miałem telefon z US, że źle policzyłem PIT 5 za wrzesień.
    > od kwietnia zamiast kwoty 530,08 PLN ulgi liczyłem 530,04 PLN (czyli na

    Jeśli dzwonili z powodu 10 groszy, to zadzwoń by się upewnić.
    Szkoda , że nie wysłali CI pisma z klauzulą o komorniku + 7zł za wypisanie
    pisma:-(
    Jeśli to naprawdę grosze to zapytaj do kogo napisać skargę
    Czy te darmozjady na prawdę tak się nudzą by uprzykrzać ludziom życie
    ????????
    Do 2 zł błędu w podatku normalny US problem pomija