  • 1. Data: 2003-11-01 23:40:23
    Temat: Umowy cywilno-prawne z osobami fizycznymi
    Od: "zapraszam.pl" <m...@z...pl>

    Prośba o uwolnienie od konieczności studiowania odnośnych przepisów i (jeśli
    ktoś wie) odpowiedź, czy:
    w przypadku zawierania umów cywilno-prawnych przez firmę - płatnika Vat - z
    osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej, należy się
    liczyć z koniecznością stosowania kas fiskalnych?
    1. Przedmiotem umowy jest usługa zwolniona z Vat
    2. Wynagrodzenie płacone przez osobę fizyczną z tytułu wykonania usługi jest
    określone w umowie.
    3. Wykonawca usługi nie dokonuje żadnej innej (poza usługami wynikającymi z
    cytowanych umów) sprzedaży dla osób fizycznych nie prowadzących
    działalności, a wyłącznie dla firm, na podstawie faktur.

  • 2. Data: 2003-11-04 09:59:16
    Temat: Re: Umowy cywilno-prawne z osobami fizycznymi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Nov 2003, zapraszam.pl wrote:

> [...]
    >+ liczyć z koniecznością stosowania kas fiskalnych?
    >+ 1. Przedmiotem umowy jest usługa zwolniona z Vat

    Pięknie.
    Obejrzyj sobie przynajmniej z daleka te przepisy których "nie
    chcesz studiować". Mniemam że błyskawicznie dojdziesz do
    wniosku że przy tej ilości danych które podałeś zostało
    grupowiczom do wyboru:
    a. przepisać niemal wszystkie przypadki z rozporządzenia, bo
    a nuż któryś ci pasuje ;)
    b. skorzystać z wróżki
    Grupa zwyczajowo odmawia korzystania z p. "b". Ponieważ "a"
    mija się z celem - to pozostanie ci studiować. Jednak.
    Albo uznać że stać cię na pochwalenie się publicznie o jakie
    to usługi chodzi ;>
    No i oczywiście jest jeszcze koncept z pójściem do biura
    podatkowego, wcale nie taki zły jeśli masz problem...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-04 23:23:55
    Od: "zapraszam.pl" <m...@z...pl>

> [...]
    > a nuż któryś ci pasuje ;)
    > b. skorzystać z wróżki
    > [...] Albo uznać że stać cię na pochwalenie się publicznie o jakie

    Nie sądziłem, że ważny jest rodzaj usługi...
    Firma, która chce, abym jej zrobił program obsługi klienta, wykonuje głównie
    zlecenia dla firm - tzw. prace czystościowe ("sprzątactwo" biur). Za te
    usługi wystawia faktury Vat. Dodatkowo podpisała umowę agencyjną związaną z
    kredytami dla osób fizycznych (SKOK). Tu też wystawia fakturę dla
    zleceniodawcy (prowizja) i jest to usługa związana z "inne formy udzielania
    kredytów" (czy jakoś tak) - zwolniona z Vat.
    Niezależnie od prowizji (od zleceniodawcy) występuje dodatkowo umowa
    podpisywana każdorazowo z każdym klientem na poradę związaną z doborem
    odpowiedniego kredytu, objaśnieniem etc. Za taką poradę klient wpłaca
    odpowiednią kwotę nie na konto SKOK'u, ale wymienionego "agenta". Jest to
    jedyny przypadek w tej firmie, kiedy następuje sprzedaż dla osoby fizycznej,
    zwykle nie prowadzącej działalności gospodarczej.
    Ponieważ firma jest wielooddziałowa i ma sporo biur, zakładam, że w skali
    całej firmy nastąpi przekroczenie kwoty wymaganej do prowadzenia sprzedaży
    za pomocą kasy fiskalnej. Ale nie wiem, czy taki przypadek (każdorazowo
    spisana z klientem "imienna" umowa na poradę) koniecznie kwalifikuje
    sprzedaż "do kasy fiskalnej".
    Sprawa jest dla mnie o tyle istotna, że do kalkulacji ceny za program muszę
    założyć moduł obsługi drukarek fiskalnych albo nie muszę...(?)

    Marek

  • 4. Data: 2003-11-04 23:52:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Nov 2003, zapraszam.pl wrote:
    [...]
    >+ Nie sądziłem, że ważny jest rodzaj usługi...

    Zajrzałeś do załącznika do rozporządzenia ?
    Z tego co opisujesz - może da się załapać na "więcej niż
    70% dochodu z" [czegoś tam] ? Jest taki zapis w załączniku...

    [...]
    >+ kredytami dla osób fizycznych (SKOK). Tu też wystawia fakturę dla
    >+ zleceniodawcy (prowizja) i jest to usługa związana z "inne formy udzielania
    >+ kredytów" (czy jakoś tak) - zwolniona z Vat.

    A nie "doradztwo" ?

> [...]
    >+ odpowiedniego kredytu, objaśnieniem etc. Za taką poradę klient wpłaca
    >+ odpowiednią kwotę nie na konto SKOK'u, ale wymienionego "agenta".

    Czy to jest "agent" czy agent w rozumieniu KC ?
    Agent jest przedsiębiorcą realizującym zlecenie w ramach umowy
    agencyjnej, zeznaję że nie mam koncepcji czy to pomoże - ale komuś
    czytającemu ta informacja moze być pomocna !

    >+ Jest to
    >+ jedyny przypadek w tej firmie, kiedy następuje sprzedaż dla osoby fizycznej,
    >+ zwykle nie prowadzącej działalności gospodarczej.
    >+ Ponieważ firma jest wielooddziałowa

    Hm... A oddziały są osobnymi podatnikami VAT ?
    Można o to wystąpić !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)