    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: komputer składak
    Date: Tue, 4 Nov 2003 17:19:06 +0100

    On Tue, 4 Nov 2003, Didlo wrote:
    [...]
    >+ > Zapoznałeś się już z w archiwum groups.google (->zaawansowane)
    >+ > z pojęciami "środek trwały", "amortyzacja" i "produkcja" ?
    >+ > :)
    >+
    >+ Tak
    >+
    >+ > No, chyba że komp będzie "wyposażeniem"...
    >+
    >+ Gdyby chodziło o "cały" komputer kupiony w sklepie, to nie ma problemu.

    Powiedz jak go chcesz sklasyfikować :), jak kosztuje mniej niż
    1500 zł może być wyposażeniem. IMO pomysł średni, ale można :)
    Załóżmy że ma być ŚT:

    >+ Ale mi chodzi o to, że kupuję sobie na firmę - (dz. godp. ) części,
    >+ wszystkie jakie muszą "utworzyć" komputer i sama sobie z nich składam
    >+ komputer ( na potrzeby mojej firmy). Mam oczywiscie faktury na
    >+ poszczególne częsci. I co teraz? Czy części wpisuję do kosztów?

    Jeśli komp ma być ŚT - to *oczywiście* nie.
    Produkujesz u siebie komputer, zgadza się ?
    No to *wszystkie* poniesione w związku z tym koszty (przechlapane
    jak składa ci go etatowy pracownik, kto to będzie liczył :>)
    ładnie spisujesz. Nie musisz spisywać, ale wtedy za 6 lat musisz
    umieć powiedzieć co się stało z poz. 5 faktury RPTC/12/03 :],
    osobiście bym polecał spisanie oraz opis na fakturze.
    Możesz jakoś zatytułować ów spis jak chcesz, np. "protokół".
    Wartość tego "spisu" do EŚT.
    Wg wartości podejmujesz decyzję o sposobie amortyzacji: do
    3,5 kzł możesz zaaplikować jednorazową, zawsze możesz
    dać przyspieszoną (dla "środka podlegającego szybkiemu
    postępowi" !!).
    I raty amortyzacyjne idą w KUP - do KPiR !

    VATu do tej kołomyjki nie plączesz - VAT odliczasz zaraz
    po zakupie, tak jak "od wszystkiego".

    >+ Czy komputer do wyposażenia?

    Tylko jak wystarczająco tani - wtedy *możesz*.
    Ale nie musisz. Ja bym nie dawał, tak "na wszelki wypadek"
    (a nuż dokupisz coś drogiego i będziesz nam głowę suszyć
    jak z wyposażenia zrobić ŚT :)).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)