    From: Marek G <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: auto os. firma jak nie moc odliczyc VAT
    Date: Fri, 05 Aug 2005 16:54:22 +0200

    Witam,

    Jak w temacie.
    Rzecz jasna archiwum przejrzane, ale jeszcze kilka wątpliwości.
    Dla wyjaśnienia - wspólnik spółki osobowej, VAT, KPiR.

    Jak wiadomo odliczenie częściowe VAT 50 czy 60%, z nasyceniem 5-6 kzl
    jest takie sobie w kontekście sprzedaży samochodu po okresie
    eksploatacji.
    Rodzi się pytanie - jak "nie móc" by później nie musieć?

    Tak sobie wykombinowałem:
    1. Kupuję nowe auto "na siebie", dostaję fakturę VAT od dealera, NIP
    nabywcy mój prywatny, jedyny właściciel to ja,
    2. Po kilku tygodniach zmieniam zamiar użytkowania auta i wprowadzam
    do EST,
    3. Chyba VATu już odliczyć nie mogę, więc amortyzuję wartość brutto,
    4. Po okresie eksploatacji auto zostaje sprzedane, jako "zw".

    Czy tkwi tu błąd?
    Czy ktoś ćwiczył takie rozwiązanie lub delikwenta, który je
    zastosował;-)?

    I jeszcze drobiazg - czy po eksploatacji, sprzedaży auta dokonuje
    spółka, w której było w EST (faktura VAT, bez PCC) czy właściciel z
    dowodu rej./karty pojazdu (umowa KS z PCC), a w księgach firmy robi
    się dokument wewnętrznej faktury dla celów podatkowych?

    Dzięki za info.
    --
    Pozdrawiam - Marek