  • Data: 2005-08-08 19:36:26
    Temat: Re: auto os. firma jak nie moc odliczyc VAT
    Od: Marek G <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 8 Aug 2005 20:55:14 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> pisal(a):

    > A zmiana umowy, wpisu do EDG, GUS, US i co tam jeszcze - to pikuś ?
    > ;)
    > Skoro TWÓJ samochód ma się stać WASZYM samochodem to wartość
    >majątku w spółce się zmieni, nie ?

    Można kupić auto ze współwłaścicielem. Auta na SC i tak nie można
    zarejestrować.
    Ale może znów czegos nie wiem?

    Więc pytanie - jak będąc wspólnikiem SC wprowadzić legalnie auto
    jednego z nich do EST. Najlepiej z odliczeniem VAT. Oczywiście mamy
    inny NIP spółki niż każdego ze wspólników.

    > Pominąłeś fakt że samochód i tak byłby sprzedany (po pół roku)
    >z "zw". Z korektą 4/5, 3/5, 2/5 ,1/5 a po 5 (albo 6, nie dam
    >głowy) latach już 0/5 - czyli bez korekty VAT odliczonego.

    Tak, masz rację, ale to już wyjaśnione. VAT niczym szczególnym nie
    grozi. Mam zamiar eksploatować auto przez cały okres amortyzacji.

    > Właśnie zapomniałeś o tym przy PRZYJMOWANIU do EST :)

    Tu nadal "widzę ciemność".

    Coś mi sie wydaje. że najprościej będzie jednak przekształcicić SC na
    SJ, po czym kupić i zarejestrować auto na spółkę.
    Ale to też ma minusy, bo nie wiem jak zachowa się Pan Ubezpieczyciel
    "w temacie" ulg za bezszkodowość.

    --
    Pozdrawiam - Marek