  • Data: 2005-08-08 18:55:14
    Temat: Re: auto os. firma jak nie moc odliczyc VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 5 Aug 2005, Marek G wrote:
    [...]
    > Dla wyjaśnienia - wspólnik spółki osobowej, VAT, KPiR.
    [...]
    > 1. Kupuję nowe auto "na siebie", dostaję fakturę VAT od dealera, NIP
    > nabywcy mój prywatny, jedyny właściciel to ja,
    > 2. Po kilku tygodniach zmieniam zamiar użytkowania auta i wprowadzam
    > do EST,

    A zmiana umowy, wpisu do EDG, GUS, US i co tam jeszcze - to pikuś ?
    ;)
    Skoro TWÓJ samochód ma się stać WASZYM samochodem to wartość
    majątku w spółce się zmieni, nie ?

    > 3. Chyba VATu już odliczyć nie mogę, więc amortyzuję wartość brutto,
    > 4. Po okresie eksploatacji auto zostaje sprzedane, jako "zw".
    >
    > Czy tkwi tu błąd?

    Pominąłeś fakt że samochód i tak byłby sprzedany (po pół roku)
    z "zw". Z korektą 4/5, 3/5, 2/5 ,1/5 a po 5 (albo 6, nie dam
    głowy) latach już 0/5 - czyli bez korekty VAT odliczonego.

    > I jeszcze drobiazg - czy po eksploatacji, sprzedaży auta dokonuje
    > spółka, w której było w EST (faktura VAT, bez PCC) czy właściciel

    Właśnie zapomniałeś o tym przy PRZYJMOWANIU do EST :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)