  • Data: 2003-10-27 11:28:16
    Temat: Re: zasady księgowania kosztów metodą kasową
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Oct 2003, Piotr wrote:

    >+ Przepisy dotyczące prowadzenia PKPiR stanowią, iż w przypadku towarów
    >+ handlowych i tym podobnych zapisy winny być dokonywane pod datą otrzymania
    >+ towaru ( w uproszczeniu).

    Tak.

    >+ Czy jak dobrze rozumiem mimo wpisu do PKPiR przy
    >+ obliczaniu dochodu za dany miesiąc i narastająco dla celów zaliczki nie mogę
    >+ uwzglęniać kwot związnych z towarami handlowymi, jeżeli nie zostały one
    >+ opłacone?

    KOSZTY - tylko jeśli chcesz się rozliczać kasowo ;) księgujesz
    "dziwnie". Nic nie poradzę :( Patrz na koniec - jesteś VATowcem ?

    >+ To po kiego grzyba je tam wpisywać?

    Żeby wykluczyć zakup na czarnym rynku. Ilość "na papierze"
    ma się zgadzać z ilością "in real life" :)
    Jak US przyjdzie na kontrolę to to co masz "na magazynie" ma
    być wpisane do Księgi. Nawet jak nie masz f-ry zakupu (bo
    "idzie pocztą") masz sporządzić opis - opis robienia opisu
    w rozporządzeniu :)
    UWAGA: VATowcy *mogą* się zwolnić z obowiązku "wpisywania
    codziennie do KPiR" ! Możesz przejrzeć archiwa grupy ?
    Kilka razy już zapodawałem ścieżkę która IMHO do tego
    prowadzi, nikt nigdy nie protestował...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)