  • Data: 2003-10-27 21:35:46
    Temat: Re: zasady księgowania kosztów metodą kasową
    Od: "Piotr" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Coś mi tu nie pasuje, przy towarach handlowych. Załóżmu skromnie że mam 500
    faktur za wrzesień i 167 zapłaciłem w tym miesiącu, 167 w październiku, 14 w
    listopadzie, a resztę w grudniu. Wszystkie muszę ująć w PKPiR we wrześniu.
    Metoda kasowa jest zasadą w pdof, a memoriał wyjątkiem. To jak w takim razie
    jak mam obliczać dochód za poszczególne miesiące? Programu do takiego czegoś
    nie znajdziesz, a ręcznie żeby to rozliczyć trzeba by prowadzić odrębne
    ewidencje poniesionych wydatków w powiązaniu z fakturami z danego miesiąca
    etc. etc. To po co na koniec roku uwzględniam remanent końcowy?
    Zobacz sposób liczenia dochodu w przykładzie zamieszconym w rozporzdzeniu do
    PKPiR - przecież nie można przyjąć, że dotyczy on tylko memoriału, ani tym
    bardziej że robimy sztukę dla sztuki aby ustalić stan magazynu na koniec
    roku.