  • Data: 2003-10-29 08:01:03
    Temat: Re: zasady księgowania kosztów metodą kasową
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przeczytaj jeszcze sąsiedni mój post i spróbuj skonkretyzować
    > zastrzeżenia :)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    Rozumowanie jest logiczne,
    ale być może irracjonalnie wydaje mi się,
    że jest inaczej i że właśnie zakup towarów
    handlowych jest odstępstwem przy KPiR
    od ogólnej zasady kasowego traktowania.
    Wszystkie biura, które mnie kiedyś rozliczały
    tak robiły (ale może miałem pecha jak Latet :-))
    Załącznik RMF w sprawie KPiR przy podsumowaniu
    miesiąca mówi o podsumowaniu danych
    z kolumn (w kolumnie 14 będą to wydatki,
    a w kolumnie 10 wartość wg cen zakupu)
    Nie sądzę, żeby intencją ustawodawcy było
    takie zagmatwanie do jakiego prowadziłby
    remanent wg proponowanych przez Ciebie zasad.
    Dodatkowo jak czytam np takie wyjaśnienia:

    http://www.izba-skarbowa.gdansk.pl/przepis.php?p=578

    to wydaje mi, że właśnie o to tam chodzi.

    Ale może znajdzie się jakiś specjalista
    od rozliczania kasowników.