  • Data: 2003-10-27 15:19:43
    Temat: Re: zasady księgowania kosztów metodą kasową
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Oct 2003, cef wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    [...]
    >+ > IMHO żadne z powyższych.
    >+ > Liczy się *data zapłaty*, czyli poniesienia przez ciebie kosztu.
    >+ > Do każdego "kwitka" musisz mieć *drugi kwit* - albo dowód
    [...]
    >+ Nie wiem jak jest naprawdę,
    >+ ale czarno widzę w tym przypadku
    >+ np remanent
    >+ jak coś jest na stanie, niezapłacone,
    >+ i nie było ujęte w kosztach.

    Nieujęcie w kosztach (czytaj: PIT-5) a nieujęcie (w znaczeniu:
    niewpisane do KPiR) to dwie różne rzeczy !
    Po coś jest "urzędowa" kolumna nr 16...
    Zauważ że przypadki konieczności wpisania czegoś do KPiR
    *pomimo* konieczności nieujęcia tego w danym roku mogą
    wystąpić zawsze, natomiat to że przy kasie mają tendencję
    wystepowania w miarę często :) (np. zawsze jeśli ze względu
    na brak innej ewidencji oraz zapłaty w innym miesiącu
    towar handlowy musi być wpisany "teraz" a ujęty "potem")
    to już inna bajka.
    Jak myślisz, dlaczego Maddy nie lubi kasy i "kasowiczów"
    najpierw skutecznie przekonuje do przejścia na memoriał ?
    Nie przyznała się nigdy żeby któregoś upartego posłała
    na drzewo :), może nikt nigdy nie był taki uparty...
    (BTW: Maddy, czytasz to ?)

    >+ Coś tu nie gra.

    Przeczytaj jeszcze sąsiedni mój post i spróbuj skonkretyzować
    zastrzeżenia :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)